Logikus és ésszerű megközelítés helyett tisztán érzelmi alapokra helyezi elektromos szedánját a Kia. Egyelőre nem közölte az akkucsomag kapacitását, a villanymotorok teljesítményét – ellenben elárulták, hogy az oldalfalakat tagoló bordák a víztükör fodrozódásához hasonló optikai hatást keltenek, ahogy elhalad mellettünk az autó.

Nem beszélnek a helykínálatról, sem a menetdinamikáról – bár azt lehet tudni, hogy alsó-középkategóriás szedánról van szó, és mivel egyedi padlólemezre (egy önhordó, indukciósan tölthető akkucsomagra) épül, vélhetően komfortosan el lehet férni benne.

A 22 colos, plexibetétes (!) keréktárcsákon 255/35 R22 abroncsok feszülnek. Nem szimpla gumik ezek: a Goodyear Intelligrip EV koncepcióabroncsok szenzorokkal tapogatják le az útfelületet, és folyamatosan tájékoztatják arról az autó agyát.

Felrúgja a szedángyártás szabályait a Kia 2

A műszerfal egyetlen hatalmas kijelző – pontosabban huszonegy apró monitor mozaikjából épül fel, ami minden bizonnyal rekord az autóiparban. Legalább két képernyő a visszapillantó kamerákat szolgálja ki.

Villanyautónak nem kell hűtőmaszk, ezért a Kia jellegzetes tigrisorr-motívumát fénycsíkkal rajzolták ki. Az irányjelzők magasan a motorház felett kaptak helyet – illetve itt elöl is egy csomagtartó található, ahogy hátul is.

Felrúgja a szedángyártás szabályait a Kia 3

A szélvédő és a tető egyetlen egységet alkot, a hátsó oldalajtók hátrafelé nyílnak.

Forrás: Kia
Kapcsolódó címkék: Genfi Autószalon Kia villanyautó