Nagyon kellett már az Audinak, hogy az egyesek szemében vállalhatatlan, másokat merőben hidegen hagyó emissziós csalás, a kényszervisszahívások vagy az egyre inkább elhúzó német konkurensek helyett arról írjon a sajtó, amiben az Audi vitathatatlanul erős: igazán jó autóiról.

A8, A7, A6

Furcsán összetorlódott a felső kategóriás modellsor lecserélése, az A8, az A7 Sportback és az A6 egymás sarkát tapossa. Szerencsétlen időzítés, de az A6 és az ötajtós kupéváltozatnak tekinthető A7 közeli rajtja érthető, mert édestestvérek és ugyanott készülnek, Neckarsulmban.

Még nem tudjuk az árát, 2-3 hét múlva, az előrendelés indulásakor lesz jóváhagyott árlista

Belső kódnevén ez már a C8-as A6, mert a generációkat az 1968-ban bemutatott 100-as Auditól számítják, tehát maga a modell idén 50 éves. Öt évtized egy autótípus történetében alig beláthatóan nagy idő, az F104-es Audi 100 premierje óta ember lépett a Holdra, összeomlott a  Szovjetunió, vége az Apartheid-rendszernek és így tovább. A C8-ból a C a Volkswagen-konszernen belül az autók méretét jelöli, ahol az A00 a városi minik, A0 kiskocsik, A a kompakt autók, B a középkategória jele, így a mostani A4 kódja B9. A legtöbb autógyártó viszont A-val kezdi az osztályozást, így a 208-as, szegmense a B, a Focusé a C, az Avensisé a D kategória.

Mind hibrid, 12 vagy 48 volttal

De vissza az Audi A6-hoz, amely a modellváltástól kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz megvásárolható. Míg a négyhengeres modellek elektromos rendszere 12 voltos, a V6-oké 48 voltos, mint az A8-ban. A 48 voltos hibridrendszerek azért szaporodnak, mert a 60 volt alatti, kis feszültségű hibridek karbantartása sokkal egyszerűbb, a márkaszervizeknek nem kell annyi érintésvédelmi előírásnak megfelelniük.

A két benzinesben és a négyhengeres 40 TDI dízelben a kardánt sem forgatja a quattro Ultra-összkerékhajtás, ha a hátsó kerekek nem igényelnek nyomatékot

Mivel a rendszer költsége alacsonyabb, mint a teljes hibridé, a 48 voltos félhibridrendszer a fejlettebb hibridek üzemanyag-megtakarításának jó költségarányú alternatívája. Többek között a Continental és a Bosch is kifejlesztett saját 48 voltos segédhibridet. Az új Audi A6-ban szíjas önindító-generátorral lehet gázelvételkor vagy fékezéskor áramként visszatermelni a mozgási energiát és ez szolgál villanymotorként is, amely besegít az autó gyorsításába. Az Audi szerint a szabványos ciklusban 0,7 literrel mérsékelhető az A6 fogyasztása a hibridizációval. Az automatikus alapjárati motorleállítás már 22 kilométer/óránál le tudja lőni a motort.

Az egyik benzines kétliteres, a másik háromezres, turbófeltöltős V6, 340 lóerővel és 5,1 másodperces gyorsulással 0-ról 100 km/órára. A kétliteres dízel jele mostantól A6 40 TDI, 204 lóerős és 400 Nm a forgatónyomatéka. A 45 TDI és az 50 TDI háromliteres V6, 231, illetve 286 lóerővel és 620 Nm-rel.

Nincs kézi sebességváltó

Egységesen nincs kézi váltó, még a négyhengeres motorokhoz sem. A V6-os dízel sebességváltója nyolcfokozatú, hidrodinamikus nyomatékváltós automata (Tiptronic), a benzines hathengeresé és a 2,0 TDI-é hétfokozatú duplakuplungos (S tronic).

Az 5-ös BMW-t követve az Audi is elérhetővé tette nagyautójához az összkerékkormányzást, így 12,2 helyett 11,1 méteres körön képes megfordulni az új Audi A6. Az autó kétféle összkerékhajtást kaphat. A benzineseké és a 2,0 TDI-é a modernebb, de nem állandó, ami a quattro-hagyománnyal merőben ellenkezik. A quattro Ultra akkor ad nyomatékot a hátsó kerekeknek, ha szükséges, kuplunggal le tudja választani a kardántengelyt is, hogy kisebb legyen a többletfogyasztás.

A felső képernyő felszereltségtől függően 8,8 vagy 10,1 hüvelykes átmérőjű, míg a 8,6 colos lentin többek között a légkondicionálás vezérelhető és itt lehet szöveget beírni

A hathengeres dízeleké a klasszikus quattro-rendszer, három differenciálművel, permanens összkerékhajtással. A sima acélrugós futómű helyett 20 mm ültetéssel járó acélrugós sportfutómű vagy adaptív légrugózás is rendelhető, a lengéscsillapításból acélrugókkal is választható adaptív.

Képernyők a gombok helyett

Alapjaiban új a kezelőfelület, amely értelmes hangvezérlést ígér, mert az autóban tárolt adatok mellett, ha van netkapcsolata a kocsinak, felhőbe is elküldi a szavainkat. Így sokkal nagyobb az esély megértenie az élőszavas hangutasításokat anélkül, hogy külön parancsszavakat kellene megjegyeznünk.

Jobb elöl van a lézerszkenner, amely a környezet észlelésében segít az autónak az akár 12 ultrahangos, öt radarszenzor és az öt videoérzékelő mellett

Két képernyőn lehet a kocsi funkcióit használni. A felső képernyő felszereltségtől függően 8,8 vagy 10,1 hüvelykes átmérőjű, míg a 8,6 colos lentin többek között a légkondicionálás vezérelhető és itt lehet szöveget beírni. Felárért az ismert 12,3” képátlójú digitális műszerfallal és a szélvédőre vetített színes kijelzővel tobzódhatunk a high-techben. Az Audi telefonos alkalmazásával az új A6 képes lesz távirányítással ki- és beállni garázsba vagy parkolóhelyről, amihez a megfelelő gombot kell nyomva tartani az okostelefon képernyőjén.

Hazánkban március végén lesz előrendelhető az új Audi A6 limuzin, az első autók májusban érkezhetnek a márkakereskedésekbe. Sajnos az autó árát még nem tudjuk, de azt igen, hogy a kínálat hamarosan kiegészül a kombival és az emelt hasmagasságú Allroaddal.

Forrás: Audi, vezess.hu