
Szerkezete szénszálas kompozitok és alumínium felhasználásával készült, motorblokkja teljes egészében könnyűfém építésű, és a hátsó kerekeket hajtja. Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo
Szerkezete szénszálas kompozitok és alumínium felhasználásával készült, motorblokkja teljes egészében könnyűfém építésű, és a hátsó kerekeket hajtja. Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo

Az Alfától négyajtós kupétanulmány is érkezik, amely lélegzetelállítóan harmonikus – kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez. A 4,7 méteres járgányt a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.
Az Alfától négyajtós kupétanulmány is érkezik, amely lélegzetelállítóan harmonikus – kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez. A 4,7 méteres járgányt a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.

Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög – a hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km az átlagfogyasztás – az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak.
Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög – a hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km az átlagfogyasztás – az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak.

Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait. Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja, legnagyobb teljesítménye 310 lóerő.
Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait. Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja, legnagyobb teljesítménye 310 lóerő.

Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.
Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.

625 lóerő, 800 Nm, 322 km/óra a Flying Spur gyorsmérlege. Karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.
625 lóerő, 800 Nm, 322 km/óra a Flying Spur gyorsmérlege. Karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.

A 2004-es Bertone Vanquish kombi-koncepció folytatásának tekinthető Shooting Brake egyelőre tanulmány, és jelen formájában valószínűleg az is marad, noha több mint fél évszázados együttműködés után vélhetően egy srófra jár a két vállalat vezetőinek az agya, a meredek farú kombi tehát alighanem találkozik a britek ízlésével.
Bertone Aston Martin Rapide Shooting Brake
A 2004-es Bertone Vanquish kombi-koncepció folytatásának tekinthető Shooting Brake egyelőre tanulmány, és jelen formájában valószínűleg az is marad, noha több mint fél évszázados együttműködés után vélhetően egy srófra jár a két vállalat vezetőinek az agya, a meredek farú kombi tehát alighanem találkozik a britek ízlésével.

Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.
Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.
Chevrolet Spark EV
Már 2014-ben megérkezhet Európa egyes piacaira a Chevrolet Spark elektromos kivitele. A kisautó tengeren inneni verzióját márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be a gyár. 20 perces gyorstöltéssel, 130 lóerős villanymotorral érkezik majd.

A Technospace legfőbb újdonságra a kémfotókról már látott, alaposan átdolgozott orrész: hagyományos fényszóró helyett osztott lámpatestet kapott a tanulmány. Az új egyterű 4,43 méter hosszú és 1,61 méter magas. Ezzel négycentivel rövidebb és öttel alacsonyabb a kifutó modellnél, csomagtartója mégis tágasabb annál
A Technospace legfőbb újdonságra a kémfotókról már látott, alaposan átdolgozott orrész: hagyományos fényszóró helyett osztott lámpatestet kapott a tanulmány. Az új egyterű 4,43 méter hosszú és 1,61 méter magas. Ezzel négycentivel rövidebb és öttel alacsonyabb a kifutó modellnél, csomagtartója mégis tágasabb annál.

Genfben megtudjuk, hogyan is fest a Ferrari, egymillió eurós szuperautója. Bár aki venni akar, az könnyen lehet, hogy már elkésett: Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler csoport ügyvezetője nemrégiben egy rendezvényen elkottyintotta, hogy a limitált szériában gyártott modellt már kiárusították.
Genfben megtudjuk, hogyan is fest a Ferrari, egymillió eurós szuperautója. Bár aki venni akar, az könnyen lehet, hogy már elkésett: Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler csoport ügyvezetője nemrégiben egy rendezvényen elkottyintotta, hogy a limitált szériában gyártott modellt már kiárusították.

Az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.
Az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.

Tíz centiméterrel hosszabb tengelytáv, 225 mm-rel nagyobb karosszéria, plusz egy centi magasság: a Grand Santa Fe érezhetően nagyobb lesz alapmodelljénél.
Tíz centiméterrel hosszabb tengelytáv, 225 mm-rel nagyobb karosszéria, plusz egy centi magasság: a Grand Santa Fe érezhetően nagyobb lesz alapmodelljénél.

3.8 literes V8-as twin turbo és a villanymotor duója 916 lóerőt és 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel, maximum 20 kilométert tud megtenni.
3.8 literes V8-as twin turbo és a villanymotor duója 916 lóerőt és 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel, maximum 20 kilométert tud megtenni.

Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Nissan Nismo
Kizárólag hatfokozatú kéziváltóval, fix tetős kivitelben lesz kapható a Nissan 370Z feljavított kivitele, és már ez is jelzi, hogy nem korzózásra termett izomautó, hanem valódi sportambíciókat dédelgető jármű született.

Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.
Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.

Genfben mutatkozik be hús-vér valójában az Opel Adam Rocks, amelyet a piac első városi törpe crossovereként aposztrofál a gyár. Noha egyelőre csak rajzokat adtak közre az autóról, a lényeg azokról is felmérhető. A 3,7 méteres autó teljesen átrajzolt lökhárítókat kap, amelyeket, akárcsak a kerékíveket, vaskos műanyag betétek tesznek robusztussá és koccanásállóvá.
Genfben mutatkozik be hús-vér valójában az Opel Adam Rocks, amelyet a piac első városi törpe crossovereként aposztrofál a gyár. Noha egyelőre csak rajzokat adtak közre az autóról, a lényeg azokról is felmérhető. A 3,7 méteres autó teljesen átrajzolt lökhárítókat kap, amelyeket, akárcsak a kerékíveket, vaskos műanyag betétek tesznek robusztussá és koccanásállóvá.

Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.
Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.

Akkumulátor helyett nagynyomású légtartály, elektromos helyett hidraulikus motor, a többi stimmel: nagy vonalakban ennyit kell tudni arról a Hybrid Air hajtásláncról, amelyet a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő francia PSA konszern fejlesztett ki, és amely a várakozások szerint nem csak olcsóbb, de takarékosabb vetélytársa is lehet az immár hagyományosnak számító elektromos hibrideknek.
Akkumulátor helyett nagynyomású légtartály, elektromos helyett hidraulikus motor, a többi stimmel: nagy vonalakban ennyit kell tudni arról a Hybrid Air hajtásláncról, amelyet a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő francia PSA konszern fejlesztett ki, és amely a várakozások szerint nem csak olcsóbb, de takarékosabb vetélytársa is lehet az immár hagyományosnak számító elektromos hibrideknek.

Két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Formailag nem különösebben izgalmas, annál érdekesebb a tervezett hajtáslánca. Az 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál.
Két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Formailag nem különösebben izgalmas, annál érdekesebb a tervezett hajtáslánca. Az 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál.

Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával.
Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával.
Rolls-Royce Wraith
A Ghost rövidített padlólemezére készülő kupé igazi kompakt darab lesz, mármint Rolls-Royce mércével mérve. Tengelytávja várhatóan alig haladja meg a három métert, az egész autót 5,2 méteresre saccolják a brit szaklapok.

Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. Csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.
Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. Csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.

A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.
A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.

Kifejezetten erőteljesnek ígérkezik az orr alsó része, széles légbeömlő, vaskos ködfényház és kartervédő lemez gondoskodik a kvázi-terepjáróhoz méltó megjelenésről.
Kifejezetten erőteljesnek ígérkezik az orr alsó része, széles légbeömlő, vaskos ködfényház és kartervédő lemez gondoskodik a kvázi-terepjáróhoz méltó megjelenésről.

Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti.
Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti.

Formatanulmányként a vásárlói reakciókat hivatott felmérni, de ebben a szerepkörében nyitott kapukat dönget: elképzelhetetlen, hogy ne odaadó rajongás fogadná a hívek körében a sikeres GT86 roadster kivitelét.
Formatanulmányként a vásárlói reakciókat hivatott felmérni, de ebben a szerepkörében nyitott kapukat dönget: elképzelhetetlen, hogy ne odaadó rajongás fogadná a hívek körében a sikeres GT86 roadster kivitelét.

A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.
A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.
További információk itt.

A legkiválóbb sportkocsik receptje szerint készült, de a lenyűgöző menetteljesítmények helyett a gazdaságos üzemre helyezi a hangsúlyt a Volkswagen ultra könnyű, hihetetlenül áramvonalas, alacsony tömegközéppontú kétülésese.
A legkiválóbb sportkocsik receptje szerint készült, de a lenyűgöző menetteljesítmények helyett a gazdaságos üzemre helyezi a hangsúlyt a Volkswagen ultra könnyű, hihetetlenül áramvonalas, alacsony tömegközéppontú kétülésese.







