Ismét van RS kivitel a Škoda Fabiából. A kisautó sportváltozatát a Genfi Autószalon előestéjén mutatta be a cseh autógyár. A Fabia korábbi generációjából is volt RS, ám akkor 1,9 literes turbódízel motorral látták el. 

Most változik a helyzet, egy ilyen autóhoz sokkal inkább illő benzinmotor kerül az RS-be. A Volkswagen-csoport 1,4-es turbóval és kompresszorral is kiegészített motorja gyorsítja a járgányt. A motor teljesítménye 180 lóerő, nyomatéka 250 Nm, amely hétfokozatú, duplakuplungos, automata váltón keresztül jut a kerekekhez. Ezzel a kisautó 7,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 224 km/óra. Mindez csak azért érdekes, mert a szintén most bemutatkozó VW Polo GTI ugyanezzel a motorral sokkal jobban megy.


Érdekesség, hogy elődjével ellentétben ezúttal nemcsak ötajtós, de kombi karosszériával is kapható majd az RS. Sőt úgy még gyorsabb is 2 km/órával. Ami azonban közös, az a külső átalakítása. 

Mindkét változatra sportosabb első és hátsó lökhárítók és kis szárny kerül. Szériafelszereltségként 17 colos könnyűfém felnik és látványos, duplacsövű kipufogó is jár az RS modellekhez. Olyan részletek teszik különbözővé, mint a piros féknyergek és sötétített üvegek. 

Az első ködlámpák felárért kanyarlámpaként is működnek, de lecserélhetők LED-es nappali menetfényre is. Függően a karosszéria színétől, a tető, a spoiler és a felnik háromféle árnyalatban kérhetők: fekete, fehér és ezüst.

[##vezess_video:rchjjm##]
A Genfi Autószalon idején a Samsung videokameráit használjuk!


Belülre is jut a jóból, így az elöl ülők sportülésekben kapnak helyet, a vezető pedig bőrborítású sportkormánnyal irányíthatja az autót. A volán multifunkciós kivitelben is elérhető, ugyanakkor a duplakuplungos, automata váltó kapcsolófülei is helyet kapnak rajta. A műszerfalra egyedi díszítés kerül, míg a pedálok rozsdamentes acélból készültek. 

Nem csak a teljesítmény teszi izgalmassá a Fabia RS vezetését. A feszesebb hangolású futómű mellé módosított elektronika is jár. Az ESP, ABS és ASR rendszereket a nagyobb teljesítményhez, a komolyabb dinamikához igazították. Az XDS pedig elektronikus differenciálzárként kanyarban fékezi az ívbelső kereket, így elérve, hogy több nyomaték jusson a külsőre, azaz csökkentve az alulkormányozottságot. 

Alig várjuk, hogy kipróbálhassuk!