Takarékos benzinmotorok

Zöld menü

Zöld menü

Zöld menü


A Ford szerint az iosos MAX számos olyan megfizethető, a benzines motorokat érintő újítás előszelét hozza, amelyeknek mind a környezet, mind a hasonlóan, bár más okból megviselt autós-zsebek is örömmel fogadnak majd.

Az EcoBoost fantázianévre hallgató motorcsalád – sorozatgyártására 2010 körül számíthatunk – 1,6 literes 180 lóerős turbófeltöltős darabja az ígéretek szerint takarékos, és alacsony károsanyag-kibocsátása miatt környezetkímélő is egyben. A takarékos üzemmód többek között a könnyű anyagoknak, a start-stop rendszernek és a hatékony hatfokozatú, duplakuplungos, robotizált váltónak köszönhető.

Valószínűleg ennek a szellemében a sajtótájékoztató helyszínén a koktélok, de még a  vacsora fogásai is zöld színben virítottak.

Odabent

Világos, szellős

Világos, szellős

Világos, szellős


Az iosis tanulmányautóban teljesen felesleges lenne ülésfűtést, vagy ülésszellőztetést rendelni az extralistáról. Az IFA-söfőrök neccatlétájára hasonlítő futurisztikus – karbonból és műanyagból készült – fotelek szinte lebegésben tartják az utasokat. Odafent üvegtető dob rá egy nagy lapáttal a szellős, világos belső vidám hangulatra.

Szép, vagy kocka?

Az autó külsejénél a Ford örök dilemmával találta magát szemben. Vagy nagyon tágas, de kockaforma családi autót épít, vagy inkább szép formájút, de kompromisszumokkal. Ők az utóbbi utat választották. Különféle trükkökkel úgy érzik a kupészerű, a kinetikus dizájn jegyeit kívül-belül magánviselő autó mégis megőrizte sokoldalúságát.

Tükör helyett kamera van benne

Tükör helyett kamera van benne

Tükör helyett kamera van benne


Külső visszapillantók helyett kamerák tekintenek hátra. A visszapillantók képét a középkonzol monitorja mutatja a vezetőnek. Ha valaha gyártásba kerül a megoldás, akkor majd kritizáljuk, hogy ott nincs igazán jó helyen, de ameddig csak tanulmányautó, addig inkább csak örülünk, hogy akármennyire is igyekszünk, nem tudjuk letörni a külső tükröket.

Hátsó ajtaja kétféleképpen is nyitható, keret nélküli ablakai, 19 collos felnijei LED-es lámpái igazán látványos autóvá teszik. De várjuk ki, mit örökölnek majd meg ezekből a formákból a jövő sorozatgyártású Fordjai. A következő másfél évben állítólag lesz rá alkalmunk.

Képek a sajtóanyagból itt nézegethetőek