A suhanó életérzés japán barátja a Mazda is teljes átvedlés előtt áll. Változik a megjelenés, és ennek előhírnökeként két tanulmányt láthattunk a japánok standján.

Az első már nem jelentett újdonságot, a Mazda Shinari szigorú tekintetét már tavaly nyár óta emészthetjük. A kissé Aston Martin Rapide-ra emlékeztető tanulmány mutatta meg először az új KODO névre keresztelt formanyelvet. Visszafogottabb, mint elődje a Nagare, úgy  tűnik nincs már annyi vér a japán altájon és rájöttek, hogy szép organikus formákat és hullámokat álmodni, de egy másik dolog mindezt gazdaságosan legyártani.

Így az új modellek tisztább, szigorúbb jövőt sejtetnek a formát tekintve. A másik újdonság a Mazda standján a Minagi volt, ami a cx-7 alá pozicionált kompakt szabadidőautó képét vetítette elénk. Szintén

Mazda Shinari, az első a KODO korszakból
Mazda Minagi, az új kompakt szabadidőautó
Sehol az elődök organikus hullámzása
Sehol az elődök organikus hullámzása
15 fotó
Nincsenek cicaszemek, csak szigorú tekintet

Nincsenek cicaszemek, csak szigorú tekintet

Nincsenek cicaszemek, csak szigorú tekintet


KODO stílus, és tény kevésbé rugaszkodik el a valóságtól, mint a tanulmányok általában. Pár kirívó részlettől eltekintve akár már most gyártósorra kerülhetne.

Az friss külsőtől eltérően a technikai tartalomról szűkszavúan nyilatkoztak a Mazdánál. Új filozófia jön ezen a téren is Skíactiv-technika. Nem indulnak el a hibridek irányába, hanem súlycsökkentéssel, új motorcsaláddal és moduláris padlólemezekkel szeretnék elérni a gazdaságos és takarékos Mazdák nirvánáját.