A fiatalabb vásárlók felé próbál nyitni az Infiniti, nekik szánja kompakt luxusautóját. A koncepció egyúttal hírnöke a japán gyár jövőbeli formatervezési irányzatának.
A 4,4 méter hosszú Etherea esetében az exkluzivitás mellett a praktikumot hangsúlyozza a gyártó. Méretével a kategória határait feszegeti, így nem csoda, hogy tágas belső tér várja a négy utast. A térérzet növelése és az utastér könnyű megközelíthetősége érdekében bevetették az egymással szemben nyíló ajtókat, valamint a B-oszlop nélküli kialakítást.
Az Infiniti így jellemzi az autót: “Egy négyajtós kupé egy ötajtós modellnek megfelelő praktikus kialakítással – egy ferdehátú, amely nem úgy néz ki, mint egy hagyományos ferdehátú.”
Az Etherea mozgatásáról gondoskodó hibrid hajtáslánc az M35h-ben alkalmazott, két tengelykapcsolót tartalmazó rendszerre épül. A 2,5 literes kompresszoros feltöltésű benzinmotor 245 lóerőt teljesít, ami igen dinamikusan mozgathatja az autót.
Ha szükség van rám akkor a villanymotor besegít a gyorsításba, ám egyedül is alkalmas az luxus-kompakt hajtására. A hibrid hajtásláncot úgy hangolták, hogy erre nagyobb tempónál és gyakrabban legyen képes, mint egy átlagos hibrid.




Genfben pedig végre az is kiderült, hogy a folyamatosan változó áttételű (CVT) váltón keresztül a motorok – az összes eddigi Infinititől eltérően – az első kerekeket hajtják.
Itt találják összes cikkünket 2011-es genfi Autószalonról