Új modellel érkezik a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonra az Audi sportmodelljeiért felelős quattro GmbH. Elkészült az RS 5, egy csodaszép autó különlegesen sportos műszaki megoldásokkal. Mindez az új típus kiszivárgott prospektusából és fotóiból derül ki.
Az autó egyedi külsővel büszkélkedhet, amelynek részeként új első spoilert és komoly diffúzorral kiegészített hátsó ütközőt kap a kupé, a hűtőmaszk pedig sötétszínű, méhsejtmintás. Az RS 5-re alaphelyzetben 19 colos kerekek kerülnek, a csomagtartóból pedig nagy sebesség esetén egy apró szárny bújik elő.
Amellett, hogy megőrzi a luxushangulatot, az utastér sportosabb, mint korábban, erről az alapáron járó sportkormány és sportülések gondoskodnak. A sportosság ugyanakkor tovább fokozható, kérhető karbon és alumíniumbetét, Alcantara borítású kormány, illetve a versenyautókéra emlékeztető ülés is.
Nagy találgatás folyik a nemzetközi sajtóban, hogy milyen motor kerül az Audi RS 5-be. Felmerült a 3,0 literes, V6-os kompresszoros, 4,2-es V8-as, illetve az 5,0 literes V10-es is. Saját kutatásunk szerint viszont az R8-as erősebb, 5,2-es V10-ese kerül bele. Mire alapozzuk?
A fotók között szerepel az RS 5 fordulatszámmérője is, amelyet összevetettük a többi modellével és az R8-asé az egyetlen, amelynél ugyanígy 8000-es fordulatszám felett kezdődik a vörös zóna. Ez ugyan nem bizonyít semmit, de jelzés értékű.
Az 525 lóerős motor remekül illene a kínálatba, hiszen a korábbi – már nem gyártott – RS 4 420 lóerős volt, a hamarosan érkező új kivitel minden bizonnyal erősebb lesz, mondjuk 450 LE, ugyanakkor az RS 6 580 lovas. Így az RS 5 mindkettőtől kellő távolságot tartana.
Természetesen az RS 5-be összkerékhajtás kerül, amely alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát a hátsó kerékre juttatja és csak 40 százalék indul az első tengely felé. Hatfokozatú manuális mellett hatfokozatú automata is választható. A futómű és a fékrendszer is a komoly száguldásnak megfelelő.
Az, hogy mindebből mennyi igaz, napokon belül kiderül, hiszen legkésőbb jövő kedden megismerjük az Audi RS 5-öst, amely júliusban már meg is érkezik az első vevőkhöz.
| A belső informátor segít. |
| Egy ismerősöm, aki Audi ügyekben igencsak jól informált este kilenckor üzent. “Szia! Az RS 5-ben nem V10 lesz. Esetleg kell további titkos info…? Persze megértem, ha találgatni akartok még!” … Nem akartam. …. Egy magas fordulatszámra hangolt 4,2-es V8-as kerül az új sportkupéba, teljesítménye 450 lóerő lesz. |





