Világszerte egyre csekélyebb az érdeklődés a nyitható tetős kétüléses autók iránt, így ebben a kategóriában nem tapossák egymás sarkát az újdonságok. A BMW is bőven hagy időt magának a Z4 leváltására: a 2009-től értékesített roadster örökösét még most is koncepcióautóként láthattuk.

Visszatért a cápa BMW! 1

Valószínűleg jövőre láthatjuk a sorozatgyártású modellt és 2019 elején lesz ténylegesen megvásárolható

E89-ből G29

A Z4 G29 kódjelű utóda, amely talán Z5 néven lép piacra, nagy visszatérés lehet, mert az E89 kódú kétülésest a cég tavaly augusztusban kivette a regensburgi üzem gyártási programjából. A nehéz kétülésest többen is, nem ok nélkül, inkább pozőrautónak tartják, semmint valódi sportkocsinak. Az autó vezethetőségével boldoggá tehető vevőkörnek viszont hiányozhatott a dízelmotor, ami az Audi TT-ben és a Mercedes-Benz SLK-ban is elérhető volt.

Az újdonság kifejlesztésének költségeit a BMW megosztja a Toyotával, ahol a Supra örököse épülhet a közös technikára. A hátsókerék-hajtás és a kétüléses utastér a BMW esetében biztosra vehető.

A Frankfurti Autószalonon kiállított koncepcióautó formailag közel áll a sorozatgyártású modellhez, ami igen jó arányokat ígér, rövid első túlnyúlással, kecses farral és megszokott hosszú orr résszel.

Visszatért a cápa BMW! 2
Visszatért a cápa BMW! 3

Ahogy Svékus Gergő fogalmazott augusztusi cikkében: „Különösen izgalmasak a nem egymás mellé, hanem egymás fölé rendezett fényforrások, vagány az első kerék mögötti Air Breather fékhűtő-nyílás mögött elinduló, dupla karaktervonal, amelyet mintha az itt kilépő levegő formált volna meg. Hátul minden az optikai szélesítés nemes célját szolgálja, az L-alakú lámpáktól kezdve a csomagtérfedél teljes szélességében húzódó légterelőn át a masszív kerékdobokig.”

Súlycsökkentés a Toyotával

Optikailag nagyon ígéretes az autó, a technikai majd kiderül. Az mindenesetre jó jel, hogy várhatóan könnyebb lesz. Egyrészt bízhatunk a Toyotában, hiszen az Avensis vagy a Yaris kategóriájuk legkönnyebb autói közé tartozik és a GT86 1,2 tonnája is kedvező. Másrészt a tető ismét vászonból készül majd, ami jelentősen csökkentheti a súlyt egy elektrohidraulikus mozgatású fémtetőhöz képest.

Visszatért a cápa BMW! 4

A vezető közelebb ül az autó közepéhez, mint eddig

Mint a tanulmányautókba általában, ebbe a jövőautóba sem lehetett beülni. Közelről valószínűleg feltűnt volna a vezető felé fordított középkonzol, amit a németek fahrerorientiertes Cockpitnek neveznek. Az ülések a hátsó kerekek vonalától előrébb költöztek, így a kocsi közepére ültetett vezető jobban együtt élhet az autóval.

Nem lesz benne Toyota-motor

Egyelőre semmit nem tudni a motorválasztékról, de az biztos, hogy nem lesznek Toyota-motorok az autóban. A BMW alighanem az 1-estől a 7-esig bevetett kétliteres, turbós négyhengeressel indít és a háromliteres sorhat repíti majd a csúcsmodellt.

Visszatért a cápa BMW! 5

Lehet, hogy a szériamodell a Z5 nevet kapja

Előbbi 184, utóbbi legfeljebb 360 lóerős a mai állás szerint, de ez addig még változhat. M-es csúcsmodell nem várható, ahogy összkerékhajtás sem. Automatikus váltó viszont lesz, valószínűleg a nyolcfokozatú automatára lehet majd cserélni a hatfokozatú kézi váltót.

Várhatóan a BMW jövőre bemutatja a szériaváltozatot, de az autó csak a 2019 tavaszi roadsterszezonra lesz megvásárolható. Legkésőbb akkor kiderül, mennyiben válik penge sportautóvá vagy mennyiben marad sportos kabrió a BMW Z4 örököse. Mi az előbbiben bízunk.