Bár a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a Hungexpo méretével vetekedő kiállítóterületen várja a látogatókat a Volkswagen konszern a szokásoknak megfelelően már a nyitást megelőző estén gigantikus rendezvényt tartott. A Vezess.hu is ott volt az exkluzív eseményen.
A több ezer meghívott vendéget és újságírót elképesztő méretű kivetítőkön futó grafikával, zseniális fénytechnikával, látványos táncshow-val, no meg a Pet Shop Boys élő – haha – fellépésével igyekezett elkápráztatni a világelsőségre törő német csoport.
Számos új modell mutatkozott be hétfő este (a linkre kattintva részleteket tudhat meg az egyes modellekről):
– Škoda Rapid Sportback,
– SEAT Leon ST,
– Volkswagen Golf Sportsvan,
– Audi A3 Cabrio,
– Bentley Continental GT V8 S,
– Porsche 918 Spyder,
– Lamborghini Gallardo Squadra Corse,
– VW up! és Golf elektromos hajtású kivitele,
– az up! áruszállító változata is,
– Audi A3 e-tron.
A legizgalmasabb modell azonban mindenképpen az Audi Nanuk (részletek itt) volt. Az eszkimó nyelven jegesmedvét jelentő járgány egy szupersportkocsi és egy terepjáró nászából született Giorgetto Giugiaro tollából. Fara V10-es dízelmotort rejt, 544 LE-s teljesítményt és 1000 Nm-s nyomatékot produkáló motorjával 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
A fő mondanivaló azonban nem ez a járgány volt, a cég vezetője, Martin Winternkorn a környezetkímélő technológiák térhódításáról beszélt.
Ma a VW-nek már 302 olyan modellje van, amely kevesebb mint 120 g széndioxidot bocsát ki kilométerenként, azaz dízel esetében 4,5, benzines esetében 5,1 liternél kevesebbet fogyaszt. És 50 olyan modellje, amely 100 g/km-nél jobb értékkel bír, ami a fentieknek megfelelően 3,8, illetve 4,3 literes fogyasztásnak felel meg.
A Volkswagen-csoport azonban tovább megy előre, 2015-ig 33 milliárd eurót (9900 milliárd forint – kb. a magyar költségvetés fele) fektetnek be üzemanyag-takarékos technológiákba és a hozzájuk tartozó gyártásba. Azt követően, hogy idén bemutatkozott a Porsche Panamera konnektorról tölthető hibrid változata, illetve a Volkswagen egyliteres autója, az XL1, most a Frankfurti Autószalonon tartotta három környezetbarát technológiával felszerelt modellje világpremierjét a VW-csoport.
Bemutatkozott a Porsche 918 Spyder sorozatgyártású változata, leleplezték a Volkswagen up! és a Volkswagen Golf villanymotorral szerelt kivitelét is.
A sor azonban folytatódik, számos konnektorról tölthető modell érkezik. 2014-ben bemutatkozik az Audi A8 e-tron, majd jön az Audi Q7 e-tron, Volkswagen Passat TwinDrive, illetve Porsche Cayenne S E-Hybrid is. Ezt követően elkészül az Audi A6 e-tron, Audi A3 e-tron, és a Volkswagen Golf TwinDrive is.
Mindez annak köszönhető, hogy az új moduláris padlólemezek lehetővé teszik, hogy bármelyik modellből készüljön, hibrid vagy elektromos-hajtású – ha igényli a piac. Az új építőkészletnek hála a belsőégésű modellekkel egy gyártósoron készülhetnek a környezetkímélőbb technológiával szerelt modellek.
A cég azonban továbbra is leszögezi, hogy még hosszan megmaradnak a belsőégésű motorok az elektromosok mellett, azonban a jövőben a kőolaj helyet a földgáz lehet a fő hajtóanyag. A VW 2018-ra nemcsak a világelsőséget célozza, de villanyautókban is első helyre törnek, egyelőre azonban a hibrideké a főszerep.
Ne nagyja ki a bemutatókról készült videónkat se:
a videó a hirdetés után indul





