Méreteiben változatlan (514 x 195 x 146 cm, 299 cm tengelytáv) maradt az Audi A8, de régről ismert formanyelvét 2014-re aktualizálták: a gépházfedél, a Single Frame hűtőmaszk és az első lökhárító még plasztikusabb kidolgozást kapott, a fényszórók alsó éle mostantól törés nélkül, egyenesen fut végig. 

A német piacon minden, V8-as motorral szerelt modellen alapfelszerelés a LED-es fényszóró, amelyet opcióként a különleges, dinamikus világítást kínáló Matrix LED technológiával lehet kiegészíteni: az oldalanként 25 diódacsomagból álló fényszóró egyes szegmensei külön-külön aktiválhatók, így szelektív világítással elkerülhető a szembejövő forgalom vakítása, kiemelhető az infravörös kamera által észlelt személy, illetve a hasonlóan szegmensekből álló indexlámpával animált irányjelzést adhat a nagy Audi. 
Megújult az Audi zászlóshajója 1
Megújult az Audi zászlóshajója 2

Megújult az Audi zászlóshajója

Megújult az Audi zászlóshajója

Megújult az Audi zászlóshajója 17
Megújult az Audi zászlóshajója 18
Megújult az Audi zászlóshajója 19
Megújult az Audi zászlóshajója 20
Megújult az Audi zászlóshajója 21
Megújult az Audi zászlóshajója 22
Megújult az Audi zászlóshajója 23
Megújult az Audi zászlóshajója 24
Megújult az Audi zászlóshajója 25
Megújult az Audi zászlóshajója 26
Megújult az Audi zászlóshajója 27
Megújult az Audi zászlóshajója 28
Megújult az Audi zászlóshajója 29
Megújult az Audi zászlóshajója 30
Fotó megosztása:
Megújult az Audi zászlóshajója 31
Hátul laposabbak lettek a LED-es lámpatestek. A kipufogóvégek rombusz keresztmetszetűek (kivéve S8), a sziluettet új krómsávozás és fényes fekete ablakkeretek dobják fel. A tizenkét tagú színpalettán öt új árnyalat található, a választható kerékméret az extrém 21 colosig terjed 
Miközben már korábbról mindent tudunk LED-es fényszórójáról, eddig nem voltak információk az A8 megújuló motorcsaládjáról. Ez alapvetően két benzines és két dízel erőforrást tartalmaz. A kompresszoros 3.0 TFSI 310 lóerőt, az ikerturbós 4.0 V8 TFSI 435 lóerőt teljesít, a 3.0 TDI teljesítménye 258 LE, míg a nyolchengeres 4.2 TDI 385 lóerővel kényeztet 
Megújult az Audi zászlóshajója 32
A nyolchengeres benzinmotor quattro hajtással 4,5 másodperc alatt parittyázza százra az alumínium vázával viszonylag könnyű építésű autót, ugyanakkor részterhelésnél csak négy henger üzemel, így csökken a fogyasztás. A legkisebb dízelmotor átlaga elismerésre méltó 5,9 l/100 km (papíron). Minden motor teljesíti az Euro6-os normát; fogyasztásuk elődeikhez képest átlagosan 10 százalékkal csökkent, hála a súrlódáscsökkentő megoldásoknak.
A kínálatban három új modellvariáns is megjelent: az Audi A8 L W12 quattro 13 centiméterrel nagyobb tengelytávot, 6,3 literes, 12 hengeres motorja 500 lóerőt kínál, a fogyasztást hathengeres részüzemmód csökkenti, a csendes utazásról aktív zajszűrő technológia gondoskodik. Az S8 ennél is erősebb; 520 lóerős 4.0 TFSI blokkja 4,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót; az imént említett két rendszer innen sem hiányozhat. Az S8-hoz alapáron kínált hátsó differenciálzár a nagyobbik dízelmotorhoz is alapfelszerelés 
Megújult az Audi zászlóshajója 33
Ezeknek a behemótoknak szöges ellentéte a 2.0 TFSI motort villanymotorral kombináló, 245 LE rendszerteljesítményű hibrid; ez kizárólag elsőkerék-hajtással és módosított tiptronic váltóval kapható; átlagfogyasztása 6,3 l/100 km.
Az autó utasterében továbbra is modern megoldásokban tobzódhatunk; a nyújtott tengelytávú változat hátul motoros lábtámaszú pihenőfotelt kínál, az opciós listán négyzónás klímaberendezés és motoros ajtózárás is szerepel. Megújult a kárpitok és dekorbetétek kínálata. 
Ami azonban ennél is fontosabb, egy sor innovatív vezetőtámogató rendszert kínál az új A8. Új az aktív sávtartó-automata, a körkörös képmegjelenítéssel megspékelt parkolóautomata, valamint a head-up display. Az éjjellátó berendezés mostantól nem csak az embereket, hanem a nagytestű állatokat is felismeri, és felhívja rájuk a figyelmet. A fedélzeten beépített wifi-hálózat, Google-szolgáltatások sora, valamint a megszokott Bang & Olufsen audiorendszer teszi teljessé az infotainment csomagot. 
A megújult Audi A8 novembertől kapható, a gazdagabb felszereltség ellenére várhatóan épp csak magasabb áron
a videó a hirdetés után indul
Szerző: