Ahogy korábban megjósoltuk, a SEAT valóban elkészíti a leggyorsabb Leont. A spanyol gyár bejelentette, ősszel bemutatkozik a Cupra R. Ahogy a jelenlegi sportos Leonokban, az FR-ben és Cuprában, úgy a legújabb gépben is 2,0 literes turbómotor biztosítja az erőt.

Míg előbbiekben 200, illetve 240 lóerőt teljesít a blokk, itt 265 lóerő várja a vezető parancsait. Ennek megfelelően igazán gyors gép született. Nulláról százra mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsul a Leon Cupra R, végsebessége pedig eléri a 250 km/órát. Ehhez képest igazán visszafogott a gyár ígérete az átlagfogyasztást illetően, ami 8,1 liter benzin száz kilométerenként.  

Megfutja a 250-et

Megfutja a 250-et

Megfutja a 250-et


A masszív teljesítmény megzabolázására komoly fékrendszer kerül a járgányra. Elöl 345, hátul 286 milliméteres féktárcsák lassítják az autót. A vezetőnek emellett számos elektronikai rendszer segít, szériában kerül a Cupra R-be az ABS, a TCS, az ESP, az EBA és az elektronikus differenciálzár, az XDS is.

Az alapfelszereltség része ugyanakkor hat légzsák, az esőszenzor, a tolatóradar, a tempomat, a kétzónás klíma is.

Multikormány, bőrülés és alumínium

Multikormány, bőrülés és alumínium

Multikormány, bőrülés és alumínium


Érdekes viszont, hogy míg az előző generációs Cupra R esetében nem csak nagyobb motorteljesítményről szólt az autó, de kívül-belül más volt, mint a többi Leon, most sokkal visszafogottabbak voltak a fejlesztők. Külsőleg például mindössze a 19 colos felnikről azonosítható a kocsi, amúgy ugyanolyan, mint a Cupra. Belül még ez sincs. Az árulkodó jelek a többfelé elhelyezett R jelzések. A kagylóülések és a számos alumíniumbetét persze ennek a kocsinak is jól áll.

A SEAT legújabb sportmodelljét ősszel a Frankfurti Autószalonon állítják ki először. Nálunk nagyjából jövő tavasszal indulhat meg a forgalmazása.