A Swiftre hasonlít
Bakony Művek. Néhány perc kutatás után az ablaktörlőn találtam meg az áhított utalást arra, hogy a Suzuki Splash magyar autó.
Telefonon esztergomi forrásból kiderül, hogy az itt kiállított autók is hazánkban készültek, de nagyon a legelejéből valók, még nem tartanak a próbagyártásnál sem.
A Suzuki standján a hoszteszlány aranyos, csak nem ért a Splashhez olyan mélységben, amennyire engem érdekel. Szerez egy gyári embert, a német importőr vevőszolgálatosát. Ő vágja, hogy a lemezek alatt az Agila és a Splash is jórészt a Swift technikáját használja, de mások a motorjaik.
Új motorok
A Splash-Agila-párosba a 65 lóerős egyliteres, a 86 lóerős ezerkettes benzines és a 75 lóerős dízel közül választhatunk. Utóbbit Indiában gyártják, a Fiat 1,3 literes dízelmotorjáról van szó, és a piactól függ, kap-e részecskeszűrőt. Nálunk aligha.
Belül ez is olyan, mint a Swift, tehát jól néz ki, de ne nagyon tapogassuk. A látvány többet mutat annál, mint amit az anyagminőség ténylegesen hoz. Jó magas maradt az üléshelyzet, nagyon patent a váltó, és apró a csomagtartó. Hátul is normálisan elférni benne, ha nem egy égimeszelőt kap ki az ember maga elé.
Lapozás jön egy “színésznő”, aki már nem dolgozik XXX-filmekben,
Kívül Opel, belül Suzuki
Kívülről nem, de belülről a megtévesztésig hasonlít a Splashre az Opel Agila. Itt félnapi hideg élelmet igénylő kirándulás eljutni egyiktől a másikig, pedig egymás mellett születnek Esztergomban, és a technikájuk is azonos.
A Suzuki és az Opel eltérően helyezi el a kisautókat. Az Opelnél az Agilát váltja le, és továbbra is Agilának hívják, a japán fél viszont nem a Wagon R+ utódlását hangsúlyozza.
A Suzuki embere a standon arról regélt, hogy ők nem erőltetik a Wagon R-dolgot, mert az egy Japánnak tervezett, szögletes, praktikus dobozautó volt, ez viszont az áramvonalasabb formával már talpig Európa.
Gina Wild hanyagolva
Csatlakozik hozzánk egy marketinges is, aki választ tud adni egy égetően fontos kérdésre. Nálunk ugyanis az egyik legolvasottabb anyag a pornósztár Suzukiban című, ezért adódik a kérdés, hogy az új reklámozását is rábízzák-e Gina Wildra.
De nem, ő csak egyetlen kampány erejéig igazolt át a nehéziparból a Suzukihoz. Nem tervezünk újabb együttműködést a művésznővel – nyilatkozza mosolyogva.
Mind a Suzuki, mind az Opel jövő március-áprilisra ígérte az autó bemutatását, a sorozatgyártás januárban kezdődik. Arról sajnos nincs információnk, hogy mennyibe fognak kerülni, de rajta leszünk a témán. Egyszerre két magyar autó minket is nagyon foglalkoztat.








