Élénkül a mezőny a lépcsőshátú kompakt autók között. Detroitban láttuk a Buick Veranót, amelyből lehet majd lépcsőshátú Astra, az Audi Győrben gyártja majd az A3 szedánt.
Jó eséllyel a Dacia is kifejleszt egy a Logannal igényesebb limuzint, a Skoda újdonsága sincs messze a sorozatgyártástól.
A Frankfurtban bemutatott MissionL neve is erre utal. A Vision nevű koncepcióautók a formavilágot vetítik előre, a Mission pedig azt jelzi, hogy az adott Skodából hamarosan utcai autó lesz. A Fabia, a Roomster, a Yeti, az Octavia és a Superb mellett a MissionL-ből születik a Skoda hatodik modellje.
Kombi nem várható belőle, de szó lehet egy ötajtós ferdehátúról. Tanulmányautóként azt is láttuk már, de megvalósítani csak úgy érdemes, ha a szintén ötajtós és ferdehátú Octaviától kellő távolságot tart. Ezt meg lehet oldani a korlátozott extrakínálattal, az erősebb motorok kihagyásával és persze az Octaviáénál sokkal kisebb csomagtartóval.
Nem hivatalosan Rapid
Eddig a Skoda még nem foglalt állást arról, hogy mi lesz a neve a MissionL szériaváltozatának. A gyár valószínűleg feléleszti a Rapid típusjelzést, amit a farmotoros korszakban sportosra rajzolt kupék viseltek, még régebben pedig az 1934-ben bemutatott, 31 lóerős Skoda Rapid. A 120-ra épülő kupék a magyar Wikipedia szerint 1981 és 1984 között a Garde néven futottak, majd visszatért a Rapid.
Akit érdekel a farmotoros kupé, olvassa el cikkünket a Vezess őskorából, egy hazai Skoda Gardéról. A kocsi oly ritka, hogy a forgalmi engedélyében 120l szerepelt. A hatósági procedúrát is fel kellett vállalni a közlekedési felügyeletnél, hogy végre elismerjék Skoda Garde Coupenak. A regisztrációt végző rendőrség módosította az országos nyilvántartást, felvéve bele a Gardét, végül az autó forgalmijába is bekerült a valódi típus.
Egyszerűsített hátsó futómű
A Golffal közös alkatrészkészletből épülhet fel az új Skoda, de hátsó felfüggesztése aligha lesz független.
Megkapja inkább az olcsóbb csatolt hosszlengőkaros konstrukciót, amit az új Bogár is használ a 105 és 160 lóerő közötti motorokkal.
A Frankfurti Autókiállításon sikerült beülni a koncepcióautóba. A belső tere aligha lesz ilyen elegáns és világos, de a térkínálat nem változik.
Hátul a térdnek bőven jut hely, csak a fejtér közepes, bár a showelemként bevetett üvegtető nélkül ez javulni fog.
A Porsche Hungaria várhatóan a jövő év második felében kezdi forgalmazni az autót. Áráról még semmi biztosat nem tudunk, de a limuzint a Fabia és az Octavia közé pozicionálják.
1,4 literes szívó benzines motorral egy Fabia listaára 3-4,3 millió Ft, az Octavia esetében 4,1-4,3 millió Ft közötti.
A másik közös benzines a 105 lóerős 1,2 TSI lehet, ennek ára a Fabiában 3,8-4,45 millió Ft, az Octaviában 4,6-5,1 millió forint között mozog. Az említett két motor mellett alighanem az 1,6-os TDI lesz a dízelalternatíva, várhatóan 90 vagy 105 lóerős teljesítménnyel.
További cikkeink, képekkel, videókkal a Frankfurti Autókiállításról









