Az FIA keddi rendkívüli közgyűlésén posztján megerősített elnöke, Max Mosley elveszítheti a Forma-1 feletti ellenőrzését, ha nem hajlandó úgy táncolni, ahogy a csapatok fütyülnek.
Montrealban tegnap az F1-es csapatok főnökei és a Forma-1 kereskedelmi jogainak kezelője, Bernie Ecclestone hosszú megbeszélést folytattak, amelyen állítólag sikerült megegyezniük egy új Concorde Agreement – a csapatok egymás közti dokumentuma a sport egyes szabályairól és a gazdasági kérdésekről – tető alá hozásáról. Az előző megegyezés még tavaly lejárt, azóta csak azt hosszabbítottákk meg érdemi változtatás nélkül. Az új dokumentumot a felek szeretnék aláíratni Mosley-val is, akinek persze nem tetszene, ha az ő hatáskörén kívül döntenének mások az F1-ről.
“Azt akarjuk, hogy Max írja alá a papírt. Persze ő nem akarja, mert úgy érzi, hogy nagyobb a hatalma, ha nem ír alá. Pedig nem kell neki nagyobb hatalom. A nagy gyártók maguktól is tudják, hogy mennyit akarnak költeni, ha versenyben akarnak maradni. Csak meg kell írnunk a megfelelő szabályokat, és minden mehet is” – utalt Ecclestone Mosley kiadáscsökkentő reformtörekvéseire.
“A gyártók adják az autókat, a pilótákat és a szponzorokat, Bernie-nek van szerződése a pályákkal és a tévétársaságokkal. Max csak a bíró, az FIA mindössze a sípot fújja” – nyilatkozta névtelenül az egyik csapat vezetője Montrealban.
Úgy tűnik tehát, hogy Mosley a szexbotrány miatt jelentősen meggyengült pozícióját Ecclestone és a csapatok próbálják arra kihasználni, hogy a Forma-1-et kivonják az FIA ellenőrzése alól. Mosley korábban hasonlóval riogatott – lehet, hogy igazat beszélt?
Ha az elnök nem mond le, és a Concorde Agreementtel kapcsolatos bólintójánosi szerepet sem fogadja el, akkor akár az is előfordulhat, hogy Ecclestone és a csapatok elhagyják a Forma-1-et, és új versenyszériát indítanak. 2005-ben már volt egyszer hasonló veszély, és a jó öreg Bernie már évek óta levédette a GP1 nevet is, így ezzel sem lenne gond.
Egy bokszutcai bennfentes szerint már Mosley és az FIA legelszántabb szövetségeseinek számító Williams és a Ferrari is hajlik az új elképzelés felé, ez pedig azt jelenti, hogy biztosan komoly hatalmi harc vár még a Forma-1-re a következő hónapokban.





