Miután az Alpine-nál tavaly nyáron eldöntötték, hogy nem kívánnak tovább dolgozni Esteban Oconnal, a(z épp megint újraszervezett) csapat saját neveltjét, az addigi tartalékos Jack Doohant választotta Pierre Gasly partnerének 2025-re.

A szintén saját nevelésű – és ugyancsak ausztrál – Oscar Piastri elvesztése minden bizonnyal nagy szerepet játszott abban, hogy Doohant gyorsan lekötötték, ám az ifjonc nehezített pályán indul, hiszen az Alpine az év elején több évre szóló szerződést adott a 2024 utolsó harmadában a Williamsnél váratlanul jól szereplő Franco Colapintónak.

Az argentin fiatal bevallottan a versenyzési lehetőség miatt kerülhetett a francia csapathoz, a Williams főnöke kimondta, hogy a 2025-ös bemutatkozási esély kedvéért engedték el, de az Alpine-t de facto irányító Flavio Briatore is meglebegtette, hogy Doohannek talán csak 5 verseny jut majd, mielőtt lecserélnék.

A motoros világbajnok, legenda Mick Doohan fia a 2024-es szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon indult első Forma-1-es versenyén, ám az igazi karrierje csak most kezdődne – ám gyorsan véget is érhet.

Öröm az ürömben, hogy Doohan a hazai közönség előtt kezdhet, ám a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj a fentiek miatt az élvezet mellett komoly nyomást is hoz: azonnal magas szinten kell teljesítenie, hogy legalább esély legyen megakadályozni a lecserélést.

„Alig várom, hogy elinduljon a 2025-ös idény, az pedig még különlegesebbé teszi, hogy a hazai versenyemmel kezdődik. Valóra vált álom, hogy az Albert Parkban indul a újoncévem, a szurkolók támogatása csodás lesz, igyekszem minden pillanatot magamba szívni. Keményen megdolgoztam a lehetőségért, innen pedig rajtam múlik, hogy a csapattal dolgozva a maximumot hozzam ki az autóból”idézte a pilótát a Speedcafe.

F1: Az újonc is érzi, hogy egy dobása van 2

Jack Doohan (Kép: Kym Illman/Getty Images)

„Mindig fontos a jó kezdés, ezért remélem, hogy azonnal sikerül mindent összeraknom, megfelelően vághatok neki az évnek. Az eredményeket illetően nehéz jósolni, de a cél, hogy mindent optimálisan csináljunk, hogy a lehető legjobb helyzetbe hozzam magamat” – magyarázta Doohan, aki eddig egyszer, 2023-ban, a Forma-2-ben vezetett a melbourne-i pályán.

Az újoncnak tehát nem fér bele a tanulóidő, az amúgy természetes hibázgatás, a minimum a Q2-be jutás, a futamon a mezőny közepében, a top 10-hez közeli eredmény kell.

Talán meglepő, de Forma-1-es világbajnoki futamon még egyetlen pilóta sem szerzett dobogós helyezést: az utóbbi két évtizedben ez sem Mark Webbernek, sem Daniel Ricciardónak nem sikerült – vagyis ha pontosabbak szeretnénk lenni, Ricciardo első Red Bull Racing-es futamán ugyan felállhatott a melbourne-i pódiumra, de néhány órával később az autó üzemanyagrendszerének szabálytalansága miatt kizárták. (Doohantől nyilván nem elvárás a dobogós helyezés, de minél előrébb végez, annál jobb – az előrejelzések szerint esős futamon a zavarosban halászva akár egy meglepetéseredményt is összehozhat.)