Max Verstappen ugyan 2024-ben is megvédte címét, de a negyedik bajnoki siker sokkal nehezebben jött neki össze, mint a 2023-as, a csapat a szezon közepére beismerte, hogy alapvető gondok voltak az RB20-asasal.

Miközben a riválisok feljöttek, a Red Bull csaka konstruktőri bajnokság 3. helyén zárt. A holland címvédése és az általános előrelépés csak akkor sikerülhet, ha az idei modellnél orvosolták a tavalyi bajokat.

Szerdán zajlott Bahreinben a háromnapos téli teszt első napja, melyen Verstappen a 2., új csapattársa, Liam Lawson a 8. idővel zárt – elemzések szerint viszont az RB21-esé lehetett a legjobb hosszabb etapos tempó.

Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko óvatos bizakodással értékelt.

„A hosszú etapokon igazán versenyképes volt az autó, a leggyorsabb. Sokkal kiszámíthatóbb, normálisan reagál a változtatásokra. Szóval úgy vélem, hogy sokkal jobban állunk a tavaly tapasztalt problémák terén, lehet, hogy mindent kezeltünk is”állította az osztrák.

„Max azt mondja, komplexebb, jobban egyben van az autó, és bármilyen változtatást csináltunk, arra megfelelően reagált. A leggyorsabb körén volt egy kis hiba, szóval még gyorsabb is lehetett volna. A hosszabb etapok meggyőzőek, a gumikezelésünk jó volt. Az autó szélesebb tartományban működik megfelelően, a pilóták számára kiszámíthatóbb” – folytatta.

Ami a riválisokat illeti, Marko így beszélt: „A McLaren is nagyon gyors és konzisztens volt. Ugyanígy a Mercedes is. A Ferraritól kicsit többet vártunk, de még van két nap, szóval meglátjuk.”