A Forma-1 nagy célkitűzése, hogy amennyire csak lehet, visszaszorítsa az ökológiai lábnyomát, 2030-ra egyenesen karbonsemlegességet vállaltak korábban. Ennek fényében igencsak hülyén nézett, néz ki a versenynaptár felépítése: a Közel-Keleten kezdődik a szezon, aztán egy ázsiai kitérővel az európai szakasz, amerikai megszakításokkal, mielőtt újra körberepülik a világot, hogy ismét az Arab-öbölbe megérkezzen a mezőny év végére.
Lehetne ez persze sokkal logikusabb is, ám sokáig gátjai voltak ennek az, hogy az egyes helyszínekkel hosszú időre kötött, viszonylag fix dátumtartományon belüli időszakra szóló szerződések. Ezzel együtt azonban megkezdődött az átalakulás is: a sokáig őszi Japán Nagydíjat már tavasszal rendezik, nemrég pedig a Monacói Nagydíj úgy kapott új szerződést, hogy 2026-tól május helyett júniusban rendezik.
A felszabaduló májusi időpontra előre is csúsztatják szintén 2026-tól a Kanadai Nagydíjat – jelentették be a minap. Montrealba a tervek szerint minden május harmadik hétvégéjén látogatna el a tíz csapat húsz pilótája, ráadásul a futam párban lenne a Miami Nagydíjjal, így nem kétszer kell az amerikai kontinensre menniük rövid időn belül, csak egyszer.
Más kérdés, hogy az északi futamon gyakran még júniusban is zord körülmények várják a pilótákat, ezen pedig nem fog segíteni az, hogy előrekerült májusra a megmérettetés.