Annak ellenére, hogy a Brit, majd az Osztrák Nagydíjon is pontot szerzett Mick Schumacher, rezeg alatta a léc – még az sem kizárt, hogy a Sebastian Vettel visszavonulása és Fernando Alonso átigazolása által elindított pilótapiaci dominó tehet keresztbe a német Forma-1-es pályafutásának.

A 23 éves német részben Ferrari-támogatott mivoltából jutott még tavaly üléshez az olaszok motorjait használó Haasnál, ám Günther Steiner kijelentette, hogy a 2023-as pilótapárost illetően az amerikai csapat kezében van a döntés.

„Nem kell várnunk arra, mit mond a Ferrari” – mondta a csapatfőnök a RACER-nak nyilatkozva. „Általában úgysem döntünk a nyári szünet előtt, és idén sem fogunk. Valószínűleg már ezekben a hetekben elkezdek egyeztetni Gene-nel [Haas – szerk.], mindenki tudja, hogyan zajlik ez nálunk.”

Steiner hozzátette, hogy a korábbi évekhez hasonlóan szeptember végére, október elejére időzítik a bejelentést. Ami pedig Schumachert illeti, viccelődve annyit fűzött hozzá, hogy „nem akarok beszélni a Ferrarival kötött megállapodásunkról, különben elég idegesek lesznek”.

„Nem tudom, milyen szerződést kötött a Ferrari Mickkel, de nem is kell tudnunk. Ha úgy dönt, hogy máshova akar menni, nem változtathatok az álláspontját. Csak Gene és jómagam vagyunk érintettek a folyamatban” – jegyezte meg az olasz szakember.

F1: A Ferrari sem mentheti meg Schumachert 2

Mick Schumacher

A Haasnál csak egyetlen ülés sorsa kérdőjeles, ugyanis az év elején Kevin Magnussen egy többéves megállapodás keretében tért vissza a Forma-1-be, miután Nyikita Mazepint a csapat addigi orosz érdekeltségével együtt menesztették az Ukrajnában zajló háború miatt.

Schumachert a közelmúltban még az Aston Martinnál hozták szóba, sőt, Vettel is honfitársa szerződtetését támogatta volna, de a silverstone-i gárda – ahogy azt megírtuk – végül Alonsót igazolta le.