Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már jóváhagyta, hogy a Forma-1-ben 2021-ben is a 2019-ben bemutatott, majd az idei évre is megtartott gumikat használják, a kizárólagos szállító Pirelli azért igyekszik fejleszteni a jövő évre.

Mivel 2020 során a versenyhétvégéken kívül nem tartanak teszteket, a milánói cég egy alkalommal, a jövő hétvégi Portugál Nagydíj második szabadedzés első fél órájában küldheti majd csak pályára a prototípusait – minden csapat minden autója kötelezően részt vesz a kipróbálásban –, komoly munka, nagy adatgyűjtés vár rájuk, hogy aztán szűk egy hét alatt elvégezzék az elemzést, döntéseket hozzanak, ugyanis november 1-jéig kell jelezniük, hogy kívánnak-e változtatni 2021-re.

„A cél, hogy nagyobb szerkezeti szilárdságú gumit fejlesszünk, amit aztán alacsonyabb guminyomás mellett is használni lehet. A leszorítóerő-csökkentéssel együtt így jobban működhetnek majd az abroncsok, kevésbe melegednek túl” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola.

„Teljesen új gumit nem gyárthatunk, ugyanis egyetlen lehetőségünk lesz a prototípusok tesztelésére, Portimaóban, egy új, ráadásul újraaszfaltozott pályán” – tette hozzá.

„Csapatonként három szett gumit viszünk, azaz 30 szett prototípusról van szó. Ez nem jelenti azt, hogy 30 különböző prototípus lesz, 8-10-ről van szó. Pontos számokat nem szeretnék mondani, ugyanis a csapatok vakon tesztelnek majd, és ha akármilyen infót kiadok, a csapatok el is kezdenek kalkulálni, hogy akkor mi ezt próbáltuk ki, mások meg amazt stb.”

„A teszttervet mi adjuk a csapatoknak, nagyjából ugyanannyi kört megy majd mindenki. Az egyik autóval összevetést végzünk majd két garnitúrával, a másik meg hosszú etapot megy a harmadikkal. 30 perc lesz erre, ami nem sok. Vigyázunk a sportszerűségre.”

Isola tisztában van vele, hogy kudarcba fulladhat a teszt, hiszen baleset(ek), eső vagy bármilyen más zavaró tényező is közbeszólhat:

„Nem lesz könnyű fél óra alatt lezavarni. Tartunk a forgalomtól, egy kicsit mindentől, lehet, hogy nem lesz jó állapotban a pálya a második edzés elején. Majd meglátjuk, mi lesz.”

Forrás: Pirelli
Kép(ek) forrása: Pirelli