Az eredeti tervek szerint 2021-ben érkezett volna a Forma-1 átfogó reformcsomagja, a versenyzők is ennek megfelelően szerződtek annak idején, Charles Leclerc-en (Ferrari, 2024-ig), Max Verstappenen (Red Bull, 2023-ig, de nála is van kiugrási opció), Sergio Perezen (Racing Point, 2022-ig), Esteban Oconon (Renault, 2021-ig) és George Russellen (Williams, 2021-ig, de távozhat, ha a Merci hívja) minden pilóta szerződése idén fut ki.

A héten eldőlt, hogy a globális koronavírus-járvány és annak az F1-es szezonra, valamint a gazdaságra gyakorolt várható hatásai miatt a műszaki szabályváltozások életbe léptetését 2022-re halasztották, így most nagy kérdés, ki merre mozdul, ha mozdul egyáltalán.

A Renault-nál idén lejáró szerződésű Daniel Ricciardo úgy véli, a pilótapiac alakulását nem fogja jelentősen befolyásolni a halasztás.

„Most minden a feje tetejére állt, nagyon nehéz megtippelni, mi lesz, de én azt mondanám, hogy az emberek a változástól függetlenül meghozzák majd a döntéseiket” – nyilatkozta az ausztrál The Age-nek.

F1: A pilótapiacot is borítja a szabályhalasztás? 1

„Nehezen tudom elképzelni, hogy bárki is egyéves szerződést írjon alá csak azért, hogy 2022-re szabad lehessen, mert ez kockázatos. Kivételes esetektől eltekintve az egyéves szerződés egyáltalán nem ideális, szóval én úgy gondolom, hogy a mostantól megkötött szerződések áthúzódnak majd az új szabályok idejére is.”

„De érdekes a helyzet, hiszen ha belegondolunk, Maxon és Charles-on kívül a többségünknek lejár a szerződése idén.”

A 30 éves ausztrál még nem dolgozta fel teljesen a szabályváltozások elhalasztását:

„Az első reakcióm a meglepetés volt, amikor hallottam, hogy elhalasztják a bevezetést, szóval még emésztenem kell a dolgokat, mire rájövök, mit is érzek ezt illetően. De annyi minden lóg most a levegőben, hogy bármi lehetségesnek tűnik.”

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: Daniel Ricciardo F1 Forma-1 Sport