Röviden – Autó típus
Ez a kérdés?Ez a válasz

A Ferrari tavaly meglepő motorfölénnyel kezdte a szezont, a vörös autó megfoghatatlannak tűnt az egyenesekben.

A riválisok szabálytalanságo(ka)t sejtettek a háttérben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által őszre kiadott szabálytisztázások megjelenését követően pedig vissza is esett az olaszok teljesítménye.

A Ferrari az idei barcelonai teszteken sem volt valami acélos, az SF1000-es meglepően alacsony csúcssebességeket produkált. Voltak, akik szerint az olasz csapat csak rejtegette a valódi erejét, de a csapatfőnök, Mattia Binotto többször is azt mondta, ez nem igaz, ennyit tudnak jelenleg.

A kérdésre, hogy vajon a gyengébb motor, vagy a nagyobb leszorítóerőt adó, ugyanakkor nagyobb légellenállást is generáló aerodinamika miatt lassabbak-e, így felelt Binotto:

„Úgy gondolom, a két dolog kombinációja ez. Azt hiszem, a végső teljesítmény terén a motorunk nem olyan erős, mint tavaly” – idézte a Racefans.net az olaszt.

F1: Tényleg gyengébb az idei Ferrari-motor 1

„Ahogy már mondtam, a megbízhatóságra koncentráltunk, ez pedig hátrányosan befolyásolta a végső teljesítményt. De a légellenállás is jelentősen hat a végsebességre. Mindkét aspektuson dolgozni fogunk még, ez nem is kérdés. A légellenállást oldhatjuk meg előbb, az erőforrással minimum a második specifikációig kell várnunk.”

Nagy kérdés, hogy közelébe érhetnek-e egyáltalán a tavalyi teljesítménynek, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy 2019-ben csalt a csapat, az FIA „nesze semmi, fogd meg jól”-lal lezárt vizsgálata pedig óriási felháborodást keltett, idén pedig még nagyobb figyelem irányul majd a Ferrari motorjára, ügyeskedésre nem nagyon lesz lehetőség.

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Ferrari Forma-1 Sport