A Ferrari 2019-es modellje az erős motornak és az alacsony légellenállású csomagnak köszönhetően elképesztően gyors volt az egyenesekben, ám a leszorítóerő hiánya miatt hátrányban volt a kanyarokban – nagyon jól bizonyította ezt a siralmas hungaroringi szereplés.

Az idei autó, az SF1000-es a barcelonai teszten lassúnak tűnik, sokak szerint az olasz csapat rejtegeti a tempóját, de csütörtökön Sebastian Vettel arra utalt, hogy más az ok, tulajdonképpen áteshettek a ló túloldalára, a nagyobb leszorítóerő nagyobb légellenállást hozott.

„A jelek egyelőre nem a legjobbak. Az első három futamon majd meglátjuk a teljes képet, de akárhol is álljunk, igyekszünk tovább javulni” – mondta, miután a leglágyabb Pirelliken megfutotta a nap legjobb idejét, ami azonban több mint egy másodperccel rosszabb volt Valtteri Bottas múlt heti tesztcsúcsánál.

„Sikerült több leszorítóerőt találnunk, a kihívás az, hogy még többet találjunk. A fő cél az volt az idei autóval, hogy növeljük a leszorítóerőt, ami sikerült is, így viszont az egyenesekben veszítünk egy kicsit. Majd kiderül, hol állunk a különböző pályákon. Dolgozunk a légellenállási probléma kiiktatásán, de jelenleg ez a helyzet” – magyarázta.

F1: A Ferrari átesett a ló túloldalára? 1