A Ferrari 2019-re felemás autóval állt elő, a vörös gépben nagyon erős motor dolgozott, de az aerodinamika nem volt jó, a kanyarokban nagy hátrányban volt az SF-90-es a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest.

2020-ra sokkal flexibilisebb, a beállítások terén sokkal megengedőbb modellt kívántak pályára küldeni, ám az első teszt nagyközönség számára elérhető adatai csak annyit mutattak, hogy a Ferrari mind a tempó, mind a megtett táv alapján csak a nyolcadik a sorban.

A Mercedesnél úgy vélik, a Scuderiánál szándékosan rejtegették a valódi teljesítményt a múlt héten, a motort messze nem tekerték fel, ám a Ferrari-specialista szakíró, Leo Turrini úgy értesült, hogy valóban nem elég jó az SF1000-es, elsősorban az aerodinamikával van gond.

„Értékelem Mattia őszinteségét” – írta Turrini arra utalva, hogy a csapatfőnök, Mattia Binotto Barcelonában azt mondta, egyelőre nincsenek a riválisok szintjén, Melbourne-be nem győzni mennek.

„Fogalmazzunk úgy, hogy az SF1000-es első aerodinamikai csomagja nem működik” – osztotta meg értesüléseit Turrini.

Természetesen ez még nem jelent „halálos ítéletet” a Ferrari számára, a szerdán kezdődő második tesztre vihet a maranellói gárda jelentős fejlesztéseket, a motor feltekerésével együtt pedig akár ott is lehetnek majd az élmezőnyben, de az semmiképp sem biztató, hogy az olasz csapat lépéshátrányból fut neki a szezonnak.

Forrás: Fotó: Ferrari S.p.A.
Kapcsolódó címkék: F1 Ferrari Forma-1 Sport