A múlt vasárnapi Orosz Nagydíj első körei a Ferrarin belüli balhéról szóltak: a harmadik helyről indult Sebastian Vettel lerajtolta csapattársát, a pole-t megszerző Charles Leclerc-t, aki egy csapaton belüli egyezség miatt nem is védekezett.

Vettelt a verseny első köreiben ötször is felszólították arra, hogy adja vissza az első helyet csapattársának, a német azonban arra hivatkozva, hogy a monacói nincs elég közel, erre nem volt hajlandó.

A Ferrari végül az eredeti elképzeléséhez ragaszkodva, Vettel versenytempóját figyelmen kívül hagyva a kerékcseréknél megoldotta a helycserét, Leclerc-t előbb hívták ki, Vettelt pedig további négy körig kint tartották a pályán. A Ferrari végül addig ügyeskedett, amíg az áhított kettős győzelem helyett Leclerc csak harmadik lett, Vettel pedig az MGU-K hibája miatt kiesett.

Helmut Marko, a Red Bull motorsportfőnöke már közvetlenül a verseny után is kritizálta a Ferrarit, szót emelve az ellen, hogy a csapat szándékosan feláldozta a pályán leggyorsabbnak tűnő Vettelt. Marko szerint a vasárnapi verseny után világossá vált, hogy a Ferrarinál már Leclerc az első számú versenyző, Vettelnek pedig nincs jövője Maranellóban.

Marko a Red Bull saját csatornáján, a ServusTV-n hétfő este részletesebben is kifejtette a véleményét. “Vettel valószínűleg jobb versenybeállításokat talált” – vélekedett Marko. “Leclerc-nek közelebb kellett volna kerülnie hozzá, de erre nem volt képes.”

“Egyszerűen Vettel gyorsabb volt. Az, hogy körökön át kint hagyták csúszkálni a kopott gumikon, egyáltalán nem volt szép. Vettel elöl van, Leclerc háborog, aztán a versenymérnöke többé-kevésbé hivatalosan közli vele, hogy ‘ne aggódj, majd a bokszban elintézzük, hogy visszakerülj az élre.’ Ez azt jelenti, hogy manipulálják a kerékcserét.”

“Ez tulajdonképpen teljesen szembemegy a sportszerűséggel, és az egész sport megcsúfolását jelenti. Jelenleg is éppen elég bonyolult a Ferrari helyzete, vajon miért bonyolítják ezt azzal, hogy a versenyzőiket is szembeállítják egymással?”

Marko szerint a háborúskodást Leclerc kezdte Monzában. “Leclerc Monzában nem tartotta magát a házon belüli egyezséghez. Az időmérőn nem adta meg Vettelnek a szélárnyékot, amit meg kellett volna adnia.”

“Addig húzta az időt, amíg az utolsó öt versenyző egyáltalán nem tudott mért kört futni. Neki is megvolt ebben a szerepe. De a Ferrari szereti ezeket a játszmákat, noha legtöbbször nem jól sülnek el. De ez a Ferrari, ott másmilyen a kultúra.”