Egy, a Forma-3-as futamon történt baleset miatt a harmadik szabadedzés előtt változtattak a Forma-1-es Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai aszfaltcsíkon. A célegyenesre fordító utolsó kanyarban, a Parabolicában ugyanis hatalmasat szállt Alexander Peroni, amikor ráhajtott egy vélhetően hibásan rögzített magasított kerékvetőre.

A pilótának nem esett baja, amiben hatalmas szerepet játszott a glória jelenléte. Michael Masi versenyigazgató és az FIA úgy határozott, hogy az F1-esek pályára gurulása előtt felszedik az összes sausage kerb-nek nevezett kerékvetőt, melyekkel a versenyzőket tántorítanák vissza a pályalevágástól.

A versenyigazgató eközben tovább szigorította a pályalevágásra vonatkozó szabályokat. Az Olasz Nagydíj hátralévő részében azoktól a versenyzőktől, akik kiszélesítik a Parabolicát, azoktól két mért kört is elvesznek.

“A 11-es kanyarban a pálya elhagyásával futott kör, és az azt követő kör ideje is érvénytelenné válik” – közölte Masi a versenyzőkkel. A tiltott területet egyébként a pilóták azóta használják bátrabban, mióta 2014-ben leaszfaltozták a bukótér egy részét, korábban kavicságy terült el ott.

A második kör elvételének az az oka, hogy a levágással a célvonal után magasabb végsebességet lehet elérni a jobb kigyorsításnak köszönhetően. Ez az időmérőn az utolsó percekben fájó lehet azon pilóták számára, akik a végére hagyják a továbbjutás kérdését, de lecsúsznak a pályáról.

A változtatás már a harmadik szabadedzésen is érvényben lesz. Korábban az ilyen szigorításokat csak az időmérőn alkalmazták, de Masi a következetességre törekedett ezen a területen.

Kövesd új Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!

Forrás: Fotó: Getty Images, Racefans.net