Miközben Sebastian Vetteltől egy erősen vitatható öt másodperces időbüntetéssel elvették a Kanadai Nagydíjon szerzett első helyét, a “szerencsés vesztes” Lewis Hamiltonnak két további esetben is mázlija volt.

Hamilton autóját még a futam előtt szinte teljesen szét kellett bontani, mert szivárgó hidraulikaolaj nyomaira bukkantak a szerelők. A hidraulikát végül kompletten cserélték, de nem biztos, hogy ezt megtehette volna a Mercedes.

A parc fermé-szabályok értelmében az autóba csak és kizárólag a kiszerelttel egyező specifikációjú hidraulikát szerelhetett volna be a Mercedes, de az utólagos vizsgálatok során kiderült, hogy a csapat más specifikációjú egységet szerelt be.

Az FIA műszaki ellenőrei a leintés után vizsgálatot is indítottak a csapat ellen, de a Mercedes végül megúszta a büntetést. Az FIA arra hivatkozva nem büntette meg Hamiltont, hogy a vizsgálatok során nem sikerült bizonyítani az eltérő specifikációjú hidraulika eltérő működését, így azt elfogadták azonos funkciójúnak.

Hamiltont nem csak ezért, hanem a formációs körös rádiózásáért is megbüntethették volna. A címvédő rögtön az indulás után jelezte, hogy működésbe lépett a lefulladásgátlója, és kétszer is rákérdezett, hogy minden rendben van-e az autójával.

A boxfalról némi tanakodás után az a válasz jött, hogy “nincs probléma”. Alan Permane, a Renault vezető versenymérnöke szerint egy 2017-es technikai direktíva szerint már ez a válasz is a tiltott üzenetek közé tartozik. A kérdéses 11-es direktíva bizonyos mérnöki üzenetek továbbítását tiltja, és a Renault szerint a Mercedes üzenete már szabálysértést jelentett.

Bizonyos értelemben a Renault felelőssége is, hogy ebből még csak vizsgálat sem lett, a franciák ugyanis nem jelentették a vélt szabálytalanságot a felügyelőknek. Nico Rosberg még 2016-ban kapott rádiós instrukciókat a váltójával kapcsolatban a Mercedestől, ami tíz másodperces időbüntetést ért a német számára.

Forrás: auto, auto motor und sport