A Forma-1-esek nem pakoltak össze a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíj után, hiszen a mezőny maradt Barcelonában, kedden és szerdán ugyanis a katalán pályán zajlik az idény második, egyben utolsó szezon közbeni tesztje.

Az első napon az eddigi mindent vivő Mercedes volánjánál ülő Valtteri Bottas zárt az élen, a finn 1:15,511-es kört futott a Pirelli idei leglágyabb, C5-ös keverékén. A Merci pilótája 1,4 másodperccel volt gyorsabb a második idővel jegyzett ferraris Charles Leclerc-nél, igaz, a maranellói csapat monacói ifjonca a jóval keményebb C2-esen futotta leggyorsabb körét.

A köridők persze nem jelentenek túl sokat a teszteken, sosem lehet tudni, ki milyen programot teljesít, mennyi üzemanyaggal köröz, sokkal fontosabb, hogy az autó minél többet fusson a pályán.

Ilyen téren több csapatnál is nagyon elégedettek lehetnek, Bottas, Leclerc, a williamses Nicholas Latifi is két versenytávot húzott le, de a Renault-n és az Alfa Romeón kívül a többi csapat is 100 kör felett zárt.

Az Alfánál a Ferrari angol neveltje, Callum Ilott vezetett, ám az ifjonc a délután elején a 3-as kanyarban összetörte az autót, a csapatnak így a kelleténél jóval korábban befejeződött a munka.

Ilott balesetén kívül még egyszer került elő a piros zászló: Pierre Gasly alatt a pályán állt le a Red Bull, a francia is a tervezettnél egy órával előbb öltözhetett utcai ruhába.

A Ferrari és a Racing Point két autót küldött pályára, de Sebastian Vettel és Sergio Perez nem a saját fejlesztéseiken dolgozott, ők a Pirelli irányítása alatt végeztek tesztelést – ketten 250 kört tettek a 2020-ra szánt gumikba.

Forrás: Fotó: Mercedes AMG