2021-re újabb nagy aerodinamikai szabályváltozási csomaggal készülnek a Forma-1-ben, a cél a követés és az előzések további könnyítése, elősegítése lesz.

A sportág vezetése az elmúlt két évben korábbi F1-es szakemberekből komoly műszaki stábot verbuvált a jövő szabályainak kidolgozására, egyikük, a volt Benetton-, Renault- és Williams-mérnök, Pat Symonds azt mondja, a szimulációs eredmények felülmúlják a várakozásokat:

“Nagyon elégedettek vagyunk az alapkoncepcióval. A követő autó számai jobbak, mint vártuk” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.

A szabályok kihirdetésével ugyanakkor várni akarnak egészen őszig, ugyanis minél később tudják meg a csapatok, hogy pontosan mire kell készülniük, annál kisebb hátrányban lesznek majd a kisebb fejlesztési költségvetéssel rendelkező csapatok, ráadásul a lehetséges kiskapukat is be lehet zárni.

“A csapatoknak logikusan egyetlen célja van: a saját autójukat a lehető leggyorsabbá tenni. Őket nem érdekli az üldöző autó. Szóval igyekszünk kitalálni, a mérnökök hogyan próbálnának túljárni az eszünkön, hogy bezárhassuk a kiskapukat” – magyarázta Symonds.

A csapatok túlnyomó többsége, beleértve a korábbi fejlesztésből előnyt kovácsolni képes nagyokat is, hajlandó kivárni őszig, ám az Auto Motor und Sport szerint a Racing Point ragaszkodik a nyári határidőhöz.

Vannak, akik szerint a silverstone-i csapat valójában a motorpartner Mercedesnek dolgozik ezzel, a nagycsapat megőrizheti az együttműködő, konstruktív imázst, de a szövetséges vétójának köszönhetően mégis elérheti majd, amit valójában szeretne.