2019-re jelentős aerodinamikai szabályváltozás-csomag lépett életbe a Forma-1-ben, a cél a könnyebb követés és az előzések elősegítése volt. A szélesebb, de egyszerűbb első szárnyak és a szélesebb, megnövelt DRS-nyílású hátsó szárnyak ugyan az eredeti szándékkal ellentétben nem csökkentették a leszorítóerőt, de a követés talán tényleg könnyebb lett velük.

“Igen, könnyebb követni, bár az előzés továbbra sem egyszerű. A kanyarkijáratok is trükkösek azért, de tényleg közelebb lehet kerülni a kanyarokban meg ilyesmik” – mondta az Alfa Romeó-s Kimi Räikkönen.

A renault-s Nico Hülkenberg is egyetért a követés könnyebbé válását illetően, de a német szerint a mai Forma-1-es autók túl stabilak, az újra, immár 740 kg-ra emelt tömeg pedig nagyon érezhető.

“Az autókat már túl könnyű vezetni. Már-már nem lehet hibázni, nem lehet kitűnni a belemenősséggel és a képességekkel, mert mindenki tökéletesen vezet. Hogy lehet ügyeskedni ilyen rövid féktávok mellett? Hogyan lehet előbb kigyorsítani a kanyarból, ha mindenki azonnal nyomhatja a gázt?” – panaszolta Hülkenberg.

“Ráadásul az autók olyan lomhák az irányváltásoknál, mint a tankok. Túl sok súlyt cipelünk” – tette hozzá.