Az egykor a Forma-1 egyik legerősebb, legeredményesebb csapatának számító Williams az ezredforduló óta hanyatlik, és bár voltak egész jó éveik, legutóbb 2014-15-ben, amikor a konstruktőri bajnokság 3. helyén zártak, tavalyra eljutottak a gödör aljára, az utolsó helyen zártak.

2019-re aztán sikerült még énnl is rosszabb helyzetbe kerülni, a csapat elkésett az új autójával, ráadásul az Fw42-es teljesen versenyképtelen és alapvető hibái vannak.

A helyettes csapatfőnök – de facto irányító – Claire Williams a francia Auto Hebdónak adott friss interjújában magára vállalta a felelősséget a vergődésért, azt mondta, a pár évvel ezelőtti sikerek idején valamivel nagyon mellényúlt:

“A jó eredmények megőrzése és a további fejlődés érdekében változtattunk valamin a szervezeten belül, de ez hibának bizonyult. Az én ötletem volt a dolog, én vagyok a bűnös.”

Amellett, hogy Williams autója pillanatnyilag már-már vezethetetlen, a csapatot is át kell szervezni.

“Igyekszünk a lehető legtöbb alkatrészt magunk, független gyártóként elkészíteni, 620 fő dolgozik nálunk, de ez túl sok a jelenlegi struktúrához. A jövő Williamsének megteremtésében komoly kihívást jelent majd, hogy megőrizzük a kultúránkat.”

A 620 főből egynek már kiadták az útját, a szezonkezdet előtt távozott a 2017-re a Mercedestől átcsábított technikai igazgató, Paddy Lowe. Williams ezt a témát nagyon kerülte: “Erre pillanatnyilag nem szeretnék válaszolni. Nagyon nehéz lenne Paddyről és a szerepéről beszélnem.”

F1: Kiderült, ki miatt lett sereghajtó a Williams 1

A Williams részben Lowe pótlására visszahívta a 2011-ben kiszállt társalapítót, Patrick Headet.

“Bízom a mérnökeinkben és hiszem, hogy a jó irányba haladunk. Patrick Head is visszatért tanácsadóként, hogy segítse őket ebben a nehéz helyzetbe. Borzasztóan tapasztalt és olyan alkat, akire hallgatnak az emberek. Nagy értékes tanácsokkal szolgálhat majd.”

A csapat amúgy pénzügyileg sem áll jól, mert a társcég, a műszaki-mérnöki megoldásokat kínáló Williams Advanced Engineering már nem igazán hoz pénzt:

“2010-ben azért hoztuk létre, hogy a szponzori érdeklődés csökkenését ellensúlyozva pénzügyileg támogassa a csapatot, de manapság már nem igazán járul hozzá a költségvetéshez. A büdzsénk szinte teljes egészében a szponzoroktól és a Forma-1-es bevételekből tevődik össze” – mondta, hozzátéve, hogy épp ezért ők üdvözölnék a 2021-es reformokat, amelyek egyenlőbb pénzelosztást és kiadási plafont vezetnének be.

A jelenlegi helyzetet látva persze már az sem alaptalan kérdés, hogy megéri-e a Williams-csapat 2021-et…

“42 éve foglalkozunk a versenyzéssel, ez a szenvedélyünk. Igen, pillanatnyilag a mezőny legvégén vagyunk, de tudom, hogy csak idő kérdése, hogy visszatérjünk a minket megillető pozícióba. Nem nyilatkoznék most, ha nem lennék ebben teljesen biztos” – szögezte le Claire Williams.

F1: Kiderült, ki miatt lett sereghajtó a Williams 2

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: Claire Williams F1 Forma-1 Sport Williams