Miután a McLaren 2017 végén szakított a Hondával, nagy reményekkel és ígéretekkel futottak neki 2019-nek az immár Renault-motorral szerelt MCL33-assal, ám csúnyán elhasaltak. Az utolsó hondás évnél ugyan jobban teljesítettek, de összességében így is pocsék szezonjuk volt, az autó az év második felére már a mezőny legvégébe tartozott.

Az MCL33-as rákfenéje az aerodinamikában rejlett, úgy tudni, a kasztni túl nagy légellenállást generált, a kanyarokban pedig nem adott elég leszorítóerőt.

A McLaren igazgatótanácsi elnöke, Mohamed bin Essza al-Kalifa sejk egy friss interjúban elmondta, hogy a koncepcionális hibát csak nyárra ismerték fel, addigra pedig már egy B változat építésének sem volt értelme:

“Az autót semmilyen fejlesztés nem hozta volna rendbe. Ha áprilisban felismertük volna ezt, akkor építettünk volna egy B autót. De túl későn jöttünk rá, csak a nyári szünet után. Mire biztosak voltunk benne, már túl késő volt.”

“Azt hiszem, nem szeretnénk pontosan elmondani, mire is jöttünk rá, de megtettük a megfelelő lépéseket, a jövő évi autó fejlesztése is segített megérteni a hibát. Bizakodók vagyunk. Tudjuk, hogy miért nem sikerült fejleszteni az idei autót, alapvető probléma volt vele. De erre már megtaláltuk a választ” – magyarázta.

A cégvezér, Zak Brown is azt mondja, 2019-re már tényleg javulni fognak:

“Már a jó úton járunk. Jó a hangulat, jól megy a fejlesztés, működik a csapatmunka, a kommunikáció és a felelősségvállalás, persze amíg az autó nem lép a pályára, a nagyközönség nem láthatja, mennyit fejlődtünk. De úgy gondolom, hogy az idei év volt a mélypont. Keményen dolgozunk a visszakapaszkodáson, persze eltart majd egy darabig.”

A McLaren a konstruktőri verseny 6. helyén zárta a szezont 62 ponttal – jól mutatja ugyanakkor a fejlesztési munka teljes kudarcát, hogy ennek kétharmadát a 21 fordulós idény első öt versenyén hozták, majd a Williamsen kívül mindenki elhúzott tőlük.

Forrás: Fotó: Europress