A Renault 2010 végén adta el addigi gyári csapatát a Genii Capitalnak, amely 2012-13-ban igen sikeresen működtette az alakulatot a Lotus név alatt, ám az enstone-i gárda költségvetése csökkent, az eredmények romlottak, a francia márka pedig úgy döntött, hogy visszavásárolja az istállót, hogy 2016-tól újra gyári szinten szerepeljenek az F1-ben.

Az új Renault az elmúlt három szezonban nem váltotta meg a világot, de lassan azért fejlődtek, a 2018-as szezont már a konstruktőri bajnokság negyedik helyén zárták, igaz, óriási hátrányban a három élcsapathoz képest.

A Renault F1-es programjának távozó elnöke, Jerome Stoll a francia Auto Hebdónak adott interjújában arról beszélt, hogy 2019-ben Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo párosa már a dobogós helyezésekért küzdhet majd.

“Jelentősen alulbecsültük, hogy milyen rossz állapotban volt a csapat, amikor átvettük. Nagyon sokan távoztak, nagyon kevés pénzt fordítottak a csapatra. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de a vártnál sokkal nehezebb helyzetbe csöppentünk” – mondta a francia az első, 2016-os idényről.

“De Cyril Abiteboulnak köszönhetően lendületet kaptunk, a csapatnak megvan a maga identitása, és erre büszkék is vagyunk. 2016-ban a kilencedikek voltunk, tavaly a hatodikak, idén pedig már a negyedik helyen zártunk, azaz megtettük az első lépést, letettük az alapokat. A következő lépés a Renault számára a dobogó lesz” – jósolta.