A Force India-csapat a Magyar Nagydíj hétvégéjén csődeljárás alá került, ám a nyári szünet alatt a Williams-pilóta Lance Stroll édesapja, a milliárdos divatmágnás Lawrence Stroll által vezetett befektetői konzorcium beszállásával megmenekült a silverstone-i alakulat.

A tulajdonosváltás azonban nem ment egészen simán, egyes indiai hitelezők ellenállása, lassúsága miatt Stollék csak a csapat ingó és ingatlanvagyonát szerezték meg, az indulási jog Vijay Mallya és Subrata Roy cégénél marad, így egy darabig az sem volt biztos, hogy elindulhatnak a hétvégi Belga Nagydíjon.

Csütörtök estére rendeződött a kérdés, az FIA a Sahara Force Indiát kizárta a világbajnokságból, a silverstone-i csapatnak pedig – rendkívüli eljárás keretében – Racing Point Force India néven új csapatként adtak nevezést.

A csapat elveszítette eddig szerzett konstruktőri pontjait, azonban a pilóták, Sergio Perez és Esteban Ocon az egyéniben viszont megtarthatta a pontokat.

Nagy kérdés volt ugyanakkor, hogy mi legyen az erőforrásokkal, hiszen a 2018-as idényben a 21 forduló alatt már csak három-három belső égésű motort, turbót és MGU-H-t, valamint két-két MGU-K, akkumulátort és vezérlőelektronikát lehet szabadon felhasználni, minden egyes első új elem 10, a továbbiak 5-5 helyes hátrasorolással járnak.

F1: A pontokat nullázták, a motorokat nem 1

A Belga Nagydíj versenybírói szombatra erről is döntöttek. A döntés során azt mérlegelték, hogy a csapathoz vagy a versenyzőkhöz kötődik-e elsősorban a motorfelhasználás, és végül, legmagasabb szempontként a sportszerűséget említve arra az álláspontra helyezkedtek, hogy mivel a versenyzői pontok megmaradtak, az erőforrásokat sem sztornózzák.

A közleményben leszögezték, hogy a Racing Point Force India csapatfőnök, Otmar Szafnauer előzetesen jelezte, hogy elfogadják a megoldást.