Az F1-ben már tavaly őszre kialakult a közmegegyezés, hogy a jelenlegi, 2020-ig élő szabályrendszer lejárta után új, egyszerűbb, olcsóbb, a hőenergia-visszanyerő (MGU-H) nélküli erőforrásokat vezetnek be, az azóta eltelt hónapokban pedig elvileg csak a részleteket kellett már kidolgozni.

Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) július végére tűzte ki a végleges szabálytervezet elkészítésének határidejét, úgy tűnik, hogy most, alig három héttel előtte hátraarcot csináltak az F1-es motorgyártók, azaz akár el is maradhat a reform.

A Motorsport.com tudósítása szerint a jelenlegi négy aktív gyártó mégis szeretné érintetlenül hagyni a most használt erőforrásokat, a fő érv a változatlanság mellett az, hogy a kívánt célt nem sikerült elérni, egyetlen új belépő sem kötelezte el magát – a Porsche és a az Aston Martin részt vett a tárgyalásokon –, ezért felesleges lenne az új fejlesztésre újabb pénzeket elszórni.

“Még folynak a tárgyalások. Az eredeti prezentáció alapján át kellett volna tervezni a motorokat. Minden jelenlegi F1-es motorgyártó előadta a saját álláspontját, és abban mindenki egyetért, hogy egy kicsit nagyobb hangra lenne szükség, valamint a fogyasztásról is beszélni kell” – magyarázta a Mercedes-főnök Toto Wolff.

“De úgy nincs sok értelme áttervezni a motort, hogy egyetlen új belépő sincs. Ha valaki úgy elkötelezné magát, mint mi, jóban-rosszban kitartva, költségeket nem kímélve, akkor beszélhetünk a szabályváltoztatásokról. De ha senki nem jön, meddő, elvi kérdés ez.”

Teljes hátraarc a Forma-1-ben? 1

A Red Bull jövőre már a Honda motorjaival versenyez, ezért nincs már rászorulva az Aston Martin segítségére, ráadásul a japánok ragaszkodnak az MGU-H-hoz, így korábban a reformok mellett álló Christian Horner is a status quo mellett érvel:

“Úgy gondolom, hogy végső soron a jogtulajdonosnak (Liberty Media) és az FIA-nak kell eldöntenie, mi a legjobb a sportág számára. De úgy fest, hogy nem lesz új belépő, szóval tényleg nekik kell eldönteniük, hogy mit is akarnak.”

Teljes hátraarc a Forma-1-ben? 2

A Renault-főnök Cyril Abiteboul rámutatott, hogy hiába cél az olcsóbb motor, az indokolatlan újratervezés, az újabb fejlesztési verseny összességében drágább lehet, mint a jelenlegi, egyre kiforrottabb formula megőrzése:

“Szerintem mindig a stabilitásnak kellene elsőbbséget élveznie. Szerintem ez kellene hogy legyen az alapja mindennek, főleg az F1-ben, ami egy nagyon kiélezett és drága tevékenység. Igaz ez a motorokra és igaz ez minden másra is, az aerodinamikai fejlesztésekre stb. Azt hiszem, alábecsüljük a stabilitás anyagi előnyeit, pedig ez jó a motorgyártóknak, a csapatoknak és a show szempontjából is, hiszen szoros versenyt akarunk.”

A Ferrari kezdettől fogva ellenezte az új motorformula bevezetését.