A Renault még a 2017-es szezon kezdetére szánta az új, hatékonyabb MGU-K-ját, ám a fejlesztés nyögvenyelősen halad, végül 2018-ra halasztották a bevezetést, és végre-valahára a hétvégi Osztrák Nagydíjra pályára is küldik azt.

A gyári Renault-kban ott lesz az új erőforrás-részelem, ám egyelőre kérdéses, hogy a két motorpartner, a Red Bull és a McLaren is használja-e a Red Bull Ringen, hiszen a 2018-as szezonban már mindössze két MGU-K használható szabadon, a harmadik és további elemek bevetése hátrasorolással jár. Számukra okosabb lehet várni néhány versenyhétvégét, hogy kiderüljön, megéri-e a büntetés az új elemért cserébe.

“Mindenki számára elérhető, ha szeretnék, de nem kérte mindkét csapat” – mondta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul. “Erre vártunk régóta, de van egy kis bibi, az egyik csapat nem kérte, így ők kénytelenek lesznek a korábbi specifikációjú, megbízhatóság szempontjából rizikósabb darabot használni. De a filozófiánk az, hogy elfogadjuk a kliensek akaratát, a belátásuk szerint dönthetnek.”

Abiteboul nem nevesítette a fejlesztést egyelőre visszautasító csapatot, de tippünk szerint a Red Bull lehet az, ugyanis az energiaital-gyártó alakulata valószínűleg nem szeretne rajtbüntetésekkel kezdeni a hazai futamán az egyelőre bizonytalan nyereségért cserébe.