A Red Bull komolyan mérlegeli, hogy milyen motorral folytassa a jövő évtől, maradhatnak az évek óta csalódást keltő Renault-val, de választhatják a Toro Rossónál már idén is jelen lévő Honda láthatóan javuló erőforrását is. A csapat a nyári szünet idején akar dönteni.

Az időzítéssel azonban van egy kis bibi: a szabályok szerint május 15-éig le kell jelenteni az FIA-nak a motorszállító-váltást, a Renault pedig ragaszkodik is ehhez a dátumhoz, a francia gyártó nem fog a jövő hétnél tovább várni a Red Bullra.

“Kénytelenek vagyunk ragaszkodni ehhez, méghozzá egy igen egyszerű okból: meg kell rendelnünk az alkatrészeket. A gond az, hogy az emberek összemossák ezt azzal, hogy tavaly későn váltottunk csapatokat, pedig akkor csak a csapatok változtak, azaz csak annyi történt, hogy az eredetileg a Toro Rossónak szánt motorokat tettük elérhetővé a McLaren számára, de az alkatrészeket addigra megrendeltük. Nekem most kell leadnom a jövő évi rendeléseket a leghosszabb gyártási időjű darabokra, szóval mi legyen: kettővel vagy hárommal számoljak?” – mondta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul.

A Renault-főnök tagadta, hogy ultimátummal akarják elüldözni a Red Bullt:

“Sokszor átbeszéltük már ezt a dolgot a Red Bull-lal. Nem arról van szó, hogy kínos helyzetet akarunk teremteni, nincs ebben semmi taktikázás, egyszerűen tudnunk kell a mennyiségekről.”

“Ezért is került bele a szabályokba ez a dátum, amikor az FIA-val megegyeztünk a kötelező motorszállítási kvótáról, a gyártási projekt kedvéért jelöltük ki a májust. A Red Bullnak is ehhez kell igazodnia.”

Ha a Red Bull a váltás mellett dönt végül, a Renault-nak a gyári csapat mellett csak egy kliense lesz, a McLaren. Abiteboul szerint ez nem jelenten gondot:

“Fontos, hogy legalább egy partner legyen, mindkettőt semmiképp sem szeretném elveszíteni, de ezért is egyeztünk meg úgy a McLarennel, ahogy, azaz hosszú távra, 2020-ig szerződtünk. Emellett már beszélgetünk arról is, mi lehetne azon túl, ugyanis úgy érezzük, hogy nagy dolgokat érhetünk el közösen. De tényleg, az nem gond, ha kettő helyett csak egy kliensünk lesz.”