A Red Bull komolyan mérlegeli, hogy milyen motorral folytassa a jövő évtől, maradhatnak az évek óta csalódást keltő Renault-val, de választhatják a Toro Rossónál már idén is jelen lévő Honda láthatóan javuló erőforrását is. A csapat a nyári szünet idején akar dönteni.

Az időzítéssel azonban van egy kis bibi: a szabályok szerint május 15-éig le kell jelenteni az FIA-nak a motorszállító-váltást, a Renault pedig ragaszkodik is ehhez a dátumhoz, a francia gyártó nem fog a jövő hétnél tovább várni a Red Bullra.

“Kénytelenek vagyunk ragaszkodni ehhez, méghozzá egy igen egyszerű okból: meg kell rendelnünk az alkatrészeket. A gond az, hogy az emberek összemossák ezt azzal, hogy tavaly későn váltottunk csapatokat, pedig akkor csak a csapatok változtak, azaz csak annyi történt, hogy az eredetileg a Toro Rossónak szánt motorokat tettük elérhetővé a McLaren számára, de az alkatrészeket addigra megrendeltük. Nekem most kell leadnom a jövő évi rendeléseket a leghosszabb gyártási időjű darabokra, szóval mi legyen: kettővel vagy hárommal számoljak?” – mondta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul.

A Renault-főnök tagadta, hogy ultimátummal akarják elüldözni a Red Bullt:

“Sokszor átbeszéltük már ezt a dolgot a Red Bull-lal. Nem arról van szó, hogy kínos helyzetet akarunk teremteni, nincs ebben semmi taktikázás, egyszerűen tudnunk kell a mennyiségekről.”

“Ezért is került bele a szabályokba ez a dátum, amikor az FIA-val megegyeztünk a kötelező motorszállítási kvótáról, a gyártási projekt kedvéért jelöltük ki a májust. A Red Bullnak is ehhez kell igazodnia.”

Ha a Red Bull a váltás mellett dönt végül, a Renault-nak a gyári csapat mellett csak egy kliense lesz, a McLaren. Abiteboul szerint ez nem jelenten gondot:

“Fontos, hogy legalább egy partner legyen, mindkettőt semmiképp sem szeretném elveszíteni, de ezért is egyeztünk meg úgy a McLarennel, ahogy, azaz hosszú távra, 2020-ig szerződtünk. Emellett már beszélgetünk arról is, mi lehetne azon túl, ugyanis úgy érezzük, hogy nagy dolgokat érhetünk el közösen. De tényleg, az nem gond, ha kettő helyett csak egy kliensünk lesz.”

Forrás: Fotó: Europress