A múlt vasárnapi Azerbajdzsáni Nagydíj 40. körében Daniel Ricciardo egy előzési kísérlet közben hátulról ráfutott csapattársa, Max Verstappen autójára, az ütközés miatt mindketten kiestek.

A versenybírók utólag úgy látták, mindketten felelősek voltak az incidensért, a csapatvezetésnél pedig úgy berágtak, hogy nem is érdekelte őket, ki is volt a hibás, ám a Forma-1 sportszakmai főnöke, Ross Brawn szerint a jelenlegi aerodinamikai szabályok a ludasak, Ricciardo gyakorlatilag tehetetlen, az ütközés elkerülhetetlen volt:

“Arról nem kívánok beszélni, hogy ki is volt a felelős, vagy hogy a csapatnak hogyan kellene kezelnie az ilyesmiket a futamon, de az a véleményem, hogy a versenybírók jól döntöttek, amikor mindkét pilótát megrovásban részesítették. Ugyanakkor szeretném kiemelni a dolog műszaki oldalát: miután Daniel kiválasztotta a támadási irányt, Max pedig irányt váltott, hogy lezárja a rést, az ausztrál gyakorlatilag nem uralta többé az autóját.”

“A Verstappen autója által Ricciardónál kiváltott leszorítóerő-vesztés elkerülhetetlenné tette az ütközést. A kanyarodásnál gyakran gondolunk a leszorítóerőre, de a fékezésnél biztosított tapadása is óriási. Ha az aerodinamikai tapadás eltűnik a fékezésnél, elkerülhetetlenül az történik, amit vasárnap láttunk” – magyarázta a szakember.

Brawn szerint a bakui baleset kiválóan szemlélteti, miért kell már 2019-re, de főképp 2021-re átírni az aerodinamikai szabályokat (is):

“Ez ugyan egy igen erős példa volt, de jól rámutatott, hogy miért kell versenyzésre alkalmasabbá tenni az autókat. A 2019-re jóváhagyott, a szoros versenyzést és az előzéseket elősegítő módosítások egyértelműen fontos lépést jelentenek.”