A vasárnapi Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon a Red Bull-os Max Verstappen szabályt szegett, amikor a Romain Grosjean pálya szélén leállt Haasa miatt elrendelt virtuális biztonsági autós szakasz alatt előzte meg a bokszutcából a pályára épp visszatért Fernando Alonsót.

A 26. körben történt incidensnek azonban nem lett következménye, a büntetés fel sem merült, mert a Red Bull nagyon gyorsan reagált a helyzetre, megkérdezték a versenyigazgató Charlie Whitingot, mi a teendő, majd Verstappen néhány körrel később, még a(z akkor már valódi) biztonsági autós szakasz alatt visszaengedte maga elé a mclarenes spanyolt

“A Red Bulltól szóltak, hogy szerintük Fernando volt előrébb (azaz előzés történt – a szerk.)” – mondta utólag Charlie Whiting versenyigazgató. “Én is meg akartam nézni, mert nem volt teljesen egyértelmű. Megkérdeztem az időmérős felelősöket, hogy melyik autó volt előrébb, és azt a választ kaptam, hogy Alonso, egy tizeddel. Az ilyesmit nehéz is szabad szemmel látni, ehhez lassított visszajátszás kell, meg ilyesmi.”

“Miután megbizonyosodtunk a dologról, mondtam a Red Bullnak, hogy Maxnak előre kell engednie Alonsót. Mire jelezhettem volna a McLarennek a dolgot, Max máris mutatta, hogy gyere. Alonsónak mi nem is szóltunk” – magyarázta az FIA-fejes.

“Volt már ilyen máskor is: ha a versenyzők számára nem világos a helyzet, nem fair büntetni őket” – tette hozzá.