A glória elkaszálása után a pajzs bevezetését kezdte támogatni a Nemzetközi Automobil Szövetség, a csapatok szerint azonban bajos lehet a 2018-as bevezetés. Túl rövid az idő a tesztelésre és a formatervekhez való hozzáillesztésre.

“Láttunk néhány előzetes modellt, már vizsgáljuk, hogyan integrálhatnánk a jövő évi autóba” – mondta Andy Green, a Force India technikai igazgatója.

“De nagyon-nagyon sok a kérdőjel még. Rengeteg munkát kellene elvégeznünk a számunkra adott határidőn belül, okos döntéseket kell hoznunk.”

“Nagyon-nagyon szoros lesz, hogy ez megjelenhessen az autón jövőre” – tette hozzá a Red Bull részéről Paul Monaghan. “A teszteknek gyakorlatilag az autóba való integrálással együtt kellene futniuk, ami elég trükkös munka.”

“Ha ugyanis a tesztek miatt valamin változtatni kell, akkor a kasztnival kapcsolatos munka kezdődhet elölről. Ahogy Andy is mondta, pokolian sok munkát kellene elvégeznünk.”