Monger egy álló autónak rohant neki az F4 Donington Parkban rendezett futamán, a baleset miatt mindkét lábát amputálni kellett.

A balesetet körülményeit megvizsgálta az FIA, és arra jutott, hogy Patrick Pasma autójának hátsó emelőcsatlakozói hozzájárulhattak a baleset súlyosságához.

Az FIA biztonsági igazgatója, Laurent Mekies a Monacói Nagydíj előtt kiküldött biztonsági utasításában az emelőpontok módosítását kérte az F1-es csapatoktól.

Az FIA szerint a formaautók kialakítása miatt a csatlakozók az elsők között lehetnek, amelyeknek egy hátulról érkező autó nekiütközik. Kialakításuk és anyaguk miatt jelentősen befolyásolhatják, hogyan törnek az autók.

“Az agresszív kialakítású fülek használata a Monacói Nagydíjtól nem megengedett” – írta az FIA. “A csatlakozókat az FIA technikai delegáltjának kell jóváhagynia.”

Több csapat eleve olyan csatlakozókat használt, amelyeken nem kellett módosítani.