A Renault 2016-os versenyzői közül Jolyon Palmerrel az idei évre is szerződést hosszabbított, Kevin Magnussennek viszont búcsút intett, ugyanis leigazolták Nico Hülkenberget.

A Renault Forma-1-es főnöke, Cyril Abiteboul a múlt héten még “beszólt” az idei évtől már az amerikai Haasnál versenyző dán pilótának, arról beszélt, hogy Magnussen “nem fejlődött”, nem volt elég elkötelezett, mindig mindenre megvoltak a kifogásai, a “teljesítménye és a viselkedése” is csalódást keltett.

abiteboul

A Motorsport.comnak nyilatkozva Magnussen azt mondta, nem vette magára Abiteboul szavait, közvetlenül sosem kapott ilyen kritikákat a csapatoktól:

“Halottam már ezt-azt, de sosem a csapattól. Sajnos előfordul, hogy egyvalaki mond valamit, aztán úgy tűnik fel, mintha az lenne a csapat hivatalos álláspontja, pedig csak egy emberről van szó, szóval én nem veszem komolyan az ilyeneket.”

 

Magnussen a renault-s év előtt 2014-ben a McLarennél is csak egy szezonban versenyzett, 2015-re lefokozták tartalékossá, hogy helyet csináljanak Fernando Alonsónak, majd az év végén elküldték.

“Nem volt szerencsém. A Renault-nál egyszerűen nem működtek a dolgok, így elváltunk. A McLarennél szerettem volna maradni, ők is szerették volna a folytatást, de a felsővezetés politikai küzdelmei miatt másképp alakult. De egész más volt a helyzet, mint legutóbb. Most én is szerettem volna a Haashoz átigazolni, ők is szerettek volna engem, szóval összehoztuk. Egyébként semmi bajom a korábbi csapataimmal, ilyen a Forma-1, kemény világ, előfordul az ilyesmi, nincs bennem harag.”

Magnussen kiemelte, hogy a Haasnál belé vetett bizalom, a több évre szóló szerződés nagyon lelkesítően, motiválóan hat rá:

“Egész más érzés úgy megérkezni egy csapathoz, abban a tudatban, hogy akartak, hogy azért szerződtettek, mert hisznek benne, hogy meg tudod adni nekik, amit szeretnének. Nem is kérdés, hogy ez motiváló, alig várom már, hogy elkezdődjön az idény.”

mon_fut_42

“A McLarennel is hosszú kapcsolatom volt, már korán kiválasztottak. Ők is elkötelezték magukat irántam. Tavaly a Renault-nál másképp volt, nagyon későn történt a dolog, miután elvesztették a pilótát (Maldonadót), aki mögül kihátrált a szponzor.”

“Most más a helyzet, újra a versenyzésről van szó, a teljesítmény a szempont, nem a gazdasági érdek.”