Pastor Maldonado 2011 óta versenyez a Forma-1-ben, de a venezuelai pilótának az idei Kanadai és Osztrák Nagydíjon mindössze másodszorra jött össze az egymást követő pontszerzés. A venezuelai állami olajcég, a PDVSA tízmillióival megtámogatott Maldonadót mindenki eső-kelő, balesetező versenyzőként ismeri.
Csapattársa, Romain Grosjean 2012-ben hasonló kétes hírnevet vívott ki magának, de a balhés idény után sportpszichológushoz fordult, valamint az 1969-71-73-as bajnok Sir Jackie Stewart segítő kezét is elfogadta, a javulás pedig szemmel látható volt. 
F1: Maldonadónak nem kell tanács 1
F1: Maldonadónak nem kell tanács 2

F1: Maldonadónak nem kell tanács

F1: Maldonadónak nem kell tanács

F1: Maldonadónak nem kell tanács 16
F1: Maldonadónak nem kell tanács 17
F1: Maldonadónak nem kell tanács 18
F1: Maldonadónak nem kell tanács 19
F1: Maldonadónak nem kell tanács 20
F1: Maldonadónak nem kell tanács 21
F1: Maldonadónak nem kell tanács 22
F1: Maldonadónak nem kell tanács 23
F1: Maldonadónak nem kell tanács 24
F1: Maldonadónak nem kell tanács 25
F1: Maldonadónak nem kell tanács 26
F1: Maldonadónak nem kell tanács 27
F1: Maldonadónak nem kell tanács 28
Fotó megosztása:
F1: Maldonadónak nem kell tanács 29


Maldonado ennek ellenére úgy véli, ő nem élne hasonló lehetőséggel, módszerrel:
“Nem hiszem. Nem könnyű, ha valaki olyan ad tanácsot, aki nem versenyez, nem ismeri a körülményeket, nem tudja, hogyan viselkedik az autó. Különösen nehéz a gumik viselkedését megérteni, még nekünk is, akik vezetünk. Szóval elég nehéz lenne egy külső embernek valami okosat mondani.” 
“Szerintem mindannyian profik vagyunk, megvan a tapasztalatunk. Mindannyian hosszú évek óta versenyzünk, tudjuk, miről szól egy bajnoki küzdelem, miről szól a csapat stratégiája. Én nem szeretnék tanácsadót, ez egy együléses autó, nem egy ralijárgány.”
F1: Maldonadónak nem kell tanács 30


Grosjean azt mondja, alapvetően inkább az élet dolgairól beszélgettek Stewarttal, de így is akadt pár dolog, amit a vezetésről tanult a veterántól.
“A mai és az akkori versenyzés nagyon különböző, nehéz párhuzamot vonni. Sokkal inkább a Forma-1-es élet vonzatairól beszélgettünk, hogyan viselje magát az ember, hogyan fejlődjön. De így is nagyon érdekes volt. Végső soron az azért nem változott, hogy a lehető leggyorsabban kell vezetni a versenyautót.”  
 
“Nyilván sok minden változott a Forma-1-ben, több a kommunikáció, nagyobb a médiafigyelem, talán profibb az egész, de amikor arról van szó, hogy felkerül a sisak, ma is ugyanaz a feladat. “
F1: Maldonadónak nem kell tanács 31


Grosjean szerint persze csak akkor működik az ilyesmi, ha az adott versenyző nyitott, befogadóan áll az “öregek” tanácsaihoz.
“Belülről kell fakadnia annak, hogy tanácsot, segítséget kérjünk valakitől. Én felhívtam Jackie-t és megkérdeztem, hogy meglátogathatom-e – jól alakult.”