Személy szerint pozitívan állok a dologhoz, a búcsú nem lehet végleges! Volt már ilyen az F1 történetében, sőt a V6-os 1,5 literes motoroktól kezdve a négyhengeres turbókig megannyi blokk dolgozott már a királykategóriában, mikor a nyolcvanas évek végén újra a nagy lökettérfogatú V10, V12-es motorok kerültek előtérbe. Most újra a turbós V6-osokon a sor, de lehet hogy szólni fog még a 12 lövetű is. Reméljük! 

Mindenesetre az évad befejeztével búcsút intünk a 2006 óta szolgálatban álló nyolchengereseknek. Tulajdonképpen érett a váltás, az új technológia legalább a reklámokban könnyebben mosható össze az utcai autókkal, hiszen ma már alig akad feltöltés nélküli blokk a piacon.  
F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 1
F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 2

F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése

F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése

F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 8
F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 9
F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 10
F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 11
F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 12
Fotó megosztása:
F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 13
Ezeknek a mérnöki alkotásoknak kijár a tisztelet, az egyre szigorodó motorszabályok szorításában hihetetlen megbízható konstrukciót alkottak a gyártók, a legutolsó futamon, Romain Grosjean alatt eldurranó Renault szinte már kuriózumnak számított, ilyet nagyon ritkán láttunk az elmúlt években. De az épen maradt darabokra már nem vár több versenykilométer, ezért a Red Bull garázsában levették a borítást, és még egyszer utoljára tiltásig pörgették a technikát!
Az utolsó indítás tiszteletbeli feladatát a két pilóta maga végezte, Webber és Vettel védőszemüvegben keltette életre a Renault RS27-es kódjelű motorokat. 

A Renault-blokkokból nem csak a Red Bullnál facsarták ki az utolsó cseppeket, a Lotusnál és a Caterhamnél is üvöltöttek és tüzet köptek a motorok a garázsokban.

F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése 14