Ugyan Toro Rosso csapatfőnöke, valamint a Red Bull tulajdonosa is úgy véli, hogy a faenzai csapatnál jövőre bemutatkozó 19 éves Danyiil Kvjatttal nem lesz gond, és ezt remélik a Saubernél a 18 éves Szergej Szirotkin kapcsán is, azért sokan vannak olyanok, akik kételkednek az orosz tinik F1-re való felkészültségében.
F1: Veszélyesek lesznek az orosz tinik?
2010 óta versenyez magasabb kategóriákban, az eredményekkel pedig nincs gond
2010 óta versenyez magasabb kategóriákban, az eredményekkel pedig nincs gond
Fotó megosztása:
Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel
Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel
Fotó megosztása:
A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1
A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1
Fotó megosztása:
Érett, koncentrált, gyors, és a legjobb választás a csapat hosszú távú céljait nézve. Így szól a hivatalos álláspont, de ha jön egy orosz szponzor jövőre, akkor mindenki számára világossá válik a választás oka
Érett, koncentrált, gyors, és a legjobb választás a csapat hosszú távú céljait nézve. Így szól a hivatalos álláspont, de ha jön egy orosz szponzor jövőre, akkor mindenki számára világossá válik a választás oka
Fotó megosztása:
A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába
A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába
Fotó megosztása:

Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel
Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel
Nemrég Jenson Button elemezte a helyzetet, most pedig a Forma-1-ben előbb tesztpilótáskodó, majd 2007-ben, 24 évesen bemutatkozó Adrian Sutil is elmondta a véleményét. A Force India-versenyző úgy véli, korai a két orosznak az F1.
“Nem könnyű egy Forma-1-es autót vezetni, 17 évesen (sic!) mit tud az ember? Talán van GP3-as tapasztalata, de azon túl? Szóval igen, úgy vélem, hogy veszélyes ez mindenki számára, ugyanis ezek itt a világ leggyorsabb autói, cseppet sem könnyű velük bánni. Különösen a mostani gumik mellett és műszaki keretek között nagyon kell érteni a dolgokat. Néha úgy szemcsésednek, hogy közben nem is tapadnak” – mondta az ESPN-nek a 30 éves német.
Sutil Buttonnal egyetértésben azt mondja, hogy a korai bemutatkozás tönkre is teheti a fiatalok pályáját:
“A Forma-1-hez kell egy bizonyos kor és tapasztalat, ez lényeges elem. Azt hiszem, nekik még túl korán jön. Kölykök még, és itt, a Forma-1-ben kellene majd felnőniük. Kemény lesz, és szomorú belegondolni, hogy időnként túl korán kiégetnek egy jó tehetséget. Felesleges ilyen fiatalon benyomni őket ide, de persze jövőre jön az Orosz Nagydíj, úgyhogy kellene az orosz pilóta.”
“Majd meglátjuk, lehet, hogy tévedek és engem is leiskoláznak majd, de 17-19 évesen azért nagyon rizikós ez, főképp az új motorok, új szabályok mellett.”