Nem lesz könnyű megfelelni a radikális 2014-es szabályoknak, a fogyasztásmérő szenzorokkal máris baj van. Túl azon, hogy jövőre maximum száz kiló üzemanyagot lehet az autókba tankolni, a szabályzat korlátozza az üzemanyag maximális átfolyási sebességét (más szavakkal a pillanatnyi fogyasztást) is egy bizonyos fordulatszám-tartományban.

F1: Érik az első 2014-es botrány 1
F1: Érik az első 2014-es botrány 2

F1: Érik az első 2014-es botrány

F1: Érik az első 2014-es botrány

F1: Érik az első 2014-es botrány 34
F1: Érik az első 2014-es botrány 35
F1: Érik az első 2014-es botrány 36
F1: Érik az első 2014-es botrány 37
F1: Érik az első 2014-es botrány 38
F1: Érik az első 2014-es botrány 39
F1: Érik az első 2014-es botrány 40
F1: Érik az első 2014-es botrány 41
F1: Érik az első 2014-es botrány 42
F1: Érik az első 2014-es botrány 43
F1: Érik az első 2014-es botrány 44
F1: Érik az első 2014-es botrány 45
F1: Érik az első 2014-es botrány 46
F1: Érik az első 2014-es botrány 47
F1: Érik az első 2014-es botrány 48
F1: Érik az első 2014-es botrány 49
F1: Érik az első 2014-es botrány 50
F1: Érik az első 2014-es botrány 51
F1: Érik az első 2014-es botrány 52
F1: Érik az első 2014-es botrány 53
F1: Érik az első 2014-es botrány 54
F1: Érik az első 2014-es botrány 55
F1: Érik az első 2014-es botrány 56
F1: Érik az első 2014-es botrány 57
F1: Érik az első 2014-es botrány 58
F1: Érik az első 2014-es botrány 59
F1: Érik az első 2014-es botrány 60
F1: Érik az első 2014-es botrány 61
F1: Érik az első 2014-es botrány 62
F1: Érik az első 2014-es botrány 63
F1: Érik az első 2014-es botrány 64
Fotó megosztása:
F1: Érik az első 2014-es botrány 65


Az átfolyás mérésére egységes szenzort vezet be a Nemzetközi Automobil Szövetség, az alkatrész beszállítója a brit Gill HySpeed lett. Az 1,6-os, V6-os turbómotorokhoz tervezett szenzor el is készült, a silverstone-i ifjoncteszten próbálták ki először, de úgy tűnik, hogy az alkatrész nem elég pontos.

A szenzor maximum félszázalékos hibahatárral működhetne, a mérési pontatlanság azonban jelenleg eléri a másfél százalékot. Ez túl sok, az FIA és a csapatok számára sem elfogadható. A cég dolgozik a szenzor módosításán, de ha esetleg nem végez időben, az FIA kénytelen lesz a motorszállítóktól kapott adatokra hagyatkozni. Ezzel pedig meg is ágyazna egy nagy botránynak, amelyben a csapatok hétről hétre kiáltanának csalót.

Jó hír, hogy a Gill HySpeed hamarosan elkészül a módosított darabbal, amelyet akár valamelyik pénteki szabadedzésen is kipróbálhatnak a csapatok. A Pirelli vallelungai gumitesztjén is bevetik a szenzort, és ha minden rendben, indulnak a kiszállítások a motorgyártókhoz.