F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 1
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 2

F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre

F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre

F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 28
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 29
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 30
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 31
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 32
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 33
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 34
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 35
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 36
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 37
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 38
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 39
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 40
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 41
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 42
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 43
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 44
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 45
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 46
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 47
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 48
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 49
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 50
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 51
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 52
Fotó megosztása:
F1: Monzában eldől, ütőképes lesz-e a Lotus jövőre 53 Nem halogatja tovább az E21-es nyújtott tengelytávú változatának premierjét a Lotus, az Olasz Nagydíjon az erősen módosított autóval indul. Ezzel két célja van a csapatnak: egyfelől az eredmény fontos jelzés lesz arra vonatkozóan, hogy mi várható 2014-től, másrészről a szimulátor megbízhatóságát is pontosan jelzi majd. Ez az első alkalom ugyanis, hogy a Lotus ilyen komoly módosítást szimulátor használatával hajtott végre.

“Muszáj ezt tennünk, mert tesztelnünk kell a rendszerünket” – mondta Eric Boullier csapatfőnök. “A döntéshozás mostanában kissé összetettebbé vált, mert a szimulátoros munka is fontos szerepet játszik benne. Ki kell derítenünk, hogy működik-e egyáltalán. A pilótáknak tetszett a szimulátorban, meglátjuk, hogy élesben is ugyanígy működik-e.”

Boullier szerint az új specifikáció lendületet adhat a Lotusnak az utolsó nyolc versenyre, de azzal többé-kevésbé a csapatfőnök is egyetért, hogy a spái kieséssel Räikkönen vb-álmai elszálltak. A finnt egy leszakadt sisakfólia ütötte ki a versenyből, a rossz helyre szorult fóliától túlmelegedett a fék.

“Nem adjuk fel, de 65 pontot nehéz behozni. Próbáljuk megtartani a pozíciónkat a konstruktőri versenyben, az Európa utáni idénytől többet várunk. Spa és Monza mindig nehéz volt számunkra.”