F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 1
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 2

F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari

F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari

F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 48
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 49
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 50
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 51
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 52
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 53
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 54
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 55
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 56
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 57
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 58
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 59
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 60
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 61
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 62
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 63
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 64
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 65
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 66
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 67
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 68
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 69
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 70
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 71
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 72
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 73
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 74
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 75
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 76
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 77
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 78
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 79
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 80
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 81
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 82
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 83
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 84
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 85
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 86
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 87
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 88
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 89
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 90
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 91
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 92
Fotó megosztása:
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 93

Igaz, hogy csak 3 ponttal, de Fernando Alonso 2010 után idén is lemaradt a bajnoki címről. A spanyol az idény túlnyomó részében mindent megtett a sikerért, de a Ferrari nem bírta a fejlesztési versenyt, az autó sosem volt elég gyors ahhoz, hogy akár csak néhány futamos sorozatban domináljon.
A sikertelenséget hozó szezonzáró után a csapatfőnök, Stefano Domenicali még keményebb munkát ígér, a fejlesztések és az időmérő terén való javulásra koncentrálnak majd.
“Igyekszünk majd kijavítani a gyenge pontokat. Emelnünk kell a kvalifikációs tempót, ebben a elvileg a DRS-helyzet is segíthet majd. Ezért is bízom abban, hogy a jövő év elején jobb helyzetben leszünk” – utalt arra az olasz, hogy a jövő évtől már az időmérőn sem lehet majd korlátlanul használni a nyitható hátsó szárnyat
“Ne feledjük, az utolsó négy futamon a Ferrari szerezte a legtöbb pontot. Ami a versenyzést illeti, szerintem mi voltunk a legjobbak a bokszkiállások, a stratégia terén, és a megbízhatóságban is. Az év elején nem volt gyors az autónk, a szezon második felében pedig talán nem tudtunk igazán fejleszteni. Ezeken kell tehát dolgoznunk. Természetesen vannak ötleteink, hiszen tudjuk, miben voltunk gyengébbek. Az is világos, hogy nagy árat fizettünk a futamokon, amiért az időmérőn nem voltunk jobbak.”
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a verseny utáni hétfőn szokás szerint szólt a csapathoz. A vezér kiemelte, hogy büszke arra, hogy az utolsó pillanatig küzdöttek, de nem titkolta, hogy az autóval nem volt elégedett.
“Nem volt elég gyors az autónk ahhoz, hogy ott legyünk a rajtrács elején, ez volt a fő problémánk egész évben. A csapat dolgozik azon, amit kértem, azaz hogy az első pillanattól kezdve gyors és versenyképes autónk legyen. Fernando is hozzáadja majd a magáét, még keményebben hajt majd, jól tudja, hogy versenyképes autóban verhetetlen lesz” – mondta, hozzátéve, hogy a megbízhatóság azért idén is példás volt már.
“Az idén történtek még a tavalyi évben gyökereznek. Ezt illetően teljes elemzést várok a csapattól, szervezeti és munkaszervezési fejlődést, jövőre ugyanis az első versenytől győztes autó kell, ami az elmúlt két évben hiányzott.”