Sebastian Vettel az új Amerikai Nagydíj első edzésén Michael Schumacher egy évtizeddel ezelőtti formáját hozta, a Red Bull-os teljesen hihetetlen előnnyel volt a leggyorsabb a vadonatúj versenyhelyszínen, a Circuit of the Americas pályán.
Az edzés második felében Lewis Hamilton állt az élen, mögötte a két bajnoki esélyes, Vettel és Fernando Alonso nagyjából megegyező eredménnyel állt, de a Red Bull-os német az utolsó percekben előbb bő nyolctizedet javított a mclarenes addigi csúcsán, majd legutolsó körén saját eredményből is további fél másodpercet faragott.
Vettel a végén 1,4 másodpercet adott Hamiltonnak és 2,2-t a harmadikként végző üldözőnek, Alonsónak.
Mögöttük a csapattársak, Jenson Button, Mark Webber és Felipe Massa zártak. A végén a Red Bull ausztráljánál újra előjött az Abu-Dzabiban látott hiba, az RB8-asból csorgott a hűtőfolyadék.
A top10-be befért még a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, a régi kipufogóval szerelt Mercedesszel köröző Nico Rosberg, valamint a két Sauber-pilóta.
A pálya hivatalos F1-szüzességét egyébként Kimi Räikkönen vette el, a finn volt az első, aki kigurult. A végén az abu-dzabi győztes azonban csak a 14. idővel zárt, ráadásul utolsó körére ki sem tudott menni, a bokszkijáratnál leállt alatta a Lotus.  
A tervező, Hermann Tilkének jól jósolt: a vadonatúj, nehéz vonalvezetésű, olajos-poros aszfaltú pályán egymást követték a vezetői hibák, alig akadt olyan, aki nem csúszott-pördült volna meg, fordult volna keresztbe a kigyorsításoknál itt vagy ott. Ezzel együtt komoly incidens, baleset nem történt. Mivel mindenki igyekezett a lehető legtöbbet kint tölteni, a forgalom nagy volt, bőven volt példa torlódásokra, feltartásokra is. 
A második edzésen tovább tisztul a pálya felülete, az aszfalt felgumizódik és előkerülnek a lágyabb, közepes keverékű abroncsok is, így a köridők további drasztikus javulása várható.

Amerikai Nagydíj, 1. szabadedzés, Austin, 2012.11.16.