A texasi főváros első Forma-1-es futamának megrendezésére készül, de nincs teljes egyetértés azzal kapcsolatban, hogy valóban szüksége van-e a környéknek a felhajtásra. A 800 ezer lakosú Austinban az utóbbi években egy környezetbarát, a többitől különböző (legalábbis különbözni akaró) várost építettek, amire a lakosság is büszke. Kevés lökhárítóról hiányzik a “Keep Austin Weird” matrica, amit lefordítani borzasztó nehéz ugyan, de nagyjából arra hívja fel a figyelmet, hogy Austin egy menő, nem hétköznapi város, amit meg is kell őrizni.

A városnak nincs profi sportcsapata sem, ami érthetővé teszi, hogy bizonyos körökben miért hatalmas az ellenállás a versenyrendezés iránt. A nagy kérdés, hogy az F1-gyel járó sürgés-forgás, az egy héten át tartó nyüzsgés és az ezzel járó zaj beleillik-e a város magáról sugallt képébe, vagy ez teljesen szembemegy azzal, amit Austin képvisel.

Az állampolgárok érdekeit előtérbe helyező, Public Citizen nevű nonprofit csoport szerint a Forma-1 rossz színben tünteti fel a várost. A sorozat szórakoztat, közben teleszemeteli a levegőt, ami nem igazán illik egy olyan településhez, amely a fenntarthatóságot teljes mellszélességgel támogatja.

A Circuit of the Americas vezetői közben azzal érvelnek, hogy mindent megtettek annak érdekében, hogy minimalizálják a környezeti hatásokat. És egyébként is, éppen az F1-es innovációk egy része vezetett környezetbarátabb gépkocsik kifejlesztéséhez. A verseny támogatói szoktak azzal is érvelni, hogy Texas 220 millió dolláros bevételhez jut a versenyből, amiből az austini adófizetők is profitálni fognak.

“Ez csak egy újabb dolog, ami Austint menővé teszi” – mondta Julie Loignon, a Circuit of the Americas szóvivője. “Austin nagyon európai jellegű, a progresszív gondolkodás domináns. Az emberek azért jönnek ide, hogy elengedjék és jól érezzék magukat.”